به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۲۲ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب : ۳۴۶۸۹۱

ازدواج همکاران در ادارات دولتی ممنوع شد!

ازدواج همکاران در ادارات دولتی ممنوع شد!
گروه فیلم: در یک برنامه زنده تلویزیونی که از شبکه ۲ در حال پخش بود ماجرای عجیبی افشا شد. به گفته مجری برنامه و طبق دستورالعمل جدید یکی از شرکت‌های زیرمجموعه یک بانک، ازدواج دو نفر همکار با هم ممنوع است!
 
این مجری نامی از بانک و شرکت زیر مجموعه آن منتشر نکرد. گویا نامه دستورالعمل جدید روی بورد هم زده نشده و در بخش اتوماسیون دیده شده است. در این قانون جدید، ازدواج بین همکاران ممنوع اعلام شده است و اگر این اتفاق بیفتد، یکی از کارمندان یا هر دو نفر آنها اخراج می شوند. حتی اگر قبل از صدور دستورالعمل جدید، دو همکار با هم ازدواج کرده باشند نیز رسیدگی شده و آنها هم اخراج می شوند.نامه دستورالعمل جدید که مصوبه کمیته انسانی آن مجموعه است توسط یکی از کارمندان آنجا فاش شده است. در این مصوبه آمده است که در صورتی که دو همکار در این مجموعه با هم ازدواج کنند باید یکی از آنها شرکت را ترک کند.
.....
تناقض مصوبه جدید با اصل ازدواج آسان
به گفته مجری این برنامه، «با وجود تمام توصیه ها و تشویق ها به ازدواج کردن و ازدواج آسان، علت صدور این دستورالعمل چه می تواند باشد؟! این درصورتی است که افراد در محل کار پختگی بیشتری نسبت به دوران دانشجویی دارند. چطور ازدواج دانشجویی تشویق می شود و برای آن جشن می گیرند؟ اما برای ادارات ممنوع است؟»

گویا این مصوبه فقط برای ادارات تهران صادر نشده و شهرهای زیاد دیگری نیز باید این مصوبه را اجرایی کنند. استان خراسان رضوی، شهر کرمان، بجنورد، سنندج و یزد نیز این دستورالعمل را وارد اتوماسیون اداری خود کرده است.از جمله دلایل ظاهرا معقول اما غیرمنطقی می توان به تبانی کردن کارمندان یا غیبت هر دو نفر زوجین در یک زمان اشاره کرد که باعث کم شدن بازده کاری می شود.مجری این برنامه تلویزیونی در پایان به این نکته اشاره کرد که: «مجردها در کوچه و خیابان خاطرخواه شوند بهتر است یا در محیط کاری؟ که شناخت بیشتر است، احترام ها بیشتر است، جایگاه اجتماعی آدم ها بالاتر است. این موضوع اگر فراگیر شود و همه شرکت ها بگویند واویلاست…!»

سخت‌گیری‌های جدید دیگر در مشهد
چندی پیش، دادستانی مشهد در نامه ای به فرمانداری این شهر خواستار جلوگیری از ورود زنان بدحجاب به مترو شده است.در بخشی از این نامه آمده است: «مراتب جلوگیری از ورود بانوان فاقد حجاب شرعی به مترو که موجب نارضایتی شدید اجتماعی شده به شهردار مشهد ابلاغ شده و فرمانده نیروی انتظامی استان نیز جهت برخورد با مجرمان اعلام آمادگی کرده است. علاوه بر این، کوتاهی مأمورین که منجر به پذیرش وضعیت مجرمانه و ترویج ابتذال شود، ترک فعل محسوب می شود و قابل پیگرد قضایی است.»

در ابلاغیه دیگری از سوی اتحادیه آرایشگران زنان مشهد، فهرستی بلند بالا از ممنوعیت های مختلف برای آرایشگاه های زنانه ی این شهر منتشر شد؛ ممنوعیت کاشت ناخن، برگزاری کارگاه های آموزشی، اپیلاسیون نقاط محرمه، تتو، پوشش نامتعارف در محل کار، پخش موسیقی غیرمجاز، کاشت مژه، پیرسینگ، بوتاکس، تزریق ژل و برخی فعالیت‌ های دیگر.گفته شده علت برخی از این ممنوعیت ها مانند کاشت ناخن و اپیلاسیون نقاط محرمه، مسائل شرعی است.

سخت‌گیری‌های جدید بانک ملت
بانک ملت نیز با بخشنامه جدیدی، مقرراتی را در زمینه پوشش کارکنان زن خود ابلاغ کرده است. بر اساس این بخشنامه که در تاریخ پنجم تیر ماه ۱۴۰۱ ابلاغ شده، کارکنان زن بانک ملی دیگر نمی توانند جوراب نازک و کفش پاشنه بلند بپوشند و آرایش برای زنان و داشتن منشی زن برای مدیران بانک ها نیز ممنوع شده است.  همچنین خالکوبی و پوشیدن طلا برای کارکنان مرد ممنوع اعلام شده است.سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، با اشاره به اینکه دشمنان ایران و اسلام با استفاده از شبکه‌های گسترده و متعدد ماهواره‌ای و مجازی با ترویج فساد، استقامت فرهنگی و مبانی ارزشی و دینی جامعه را هدف گرفته‌اند، تصریح کرد:«باید در مقابل این تهاجم سازمان یافته و گسترده اقدامات لازم و بازدارنده صورت گیرد و نهادهای مسئول در این زمینه اقدامات نظام‌مند و منسجمی به عمل آورند.»
مرجع : روزیاتو
برچسب ها: ازدواج همکار
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها