کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کشف موزائیک رومی در یک روستا

22 تير 1401 ساعت 14:24


گروه فرهنگی: باستان‌شناسان با کاوش در یکی از روستاهای بریتانیا به بقایای به جای مانده از یک موزائیک رومی و تاریخی دست‌یافتند.به گزارش ایسنا، یک آهنگر بریتانیایی در سال ۱۹۶۳ میلادی موفق شد یک موزایک بزرگ رومی را در روستای «هینتون سنت مری»‌ واقع در بریتانیا کشف کند. از این موزائیک رومی برای مدت‌ها به عنوان یک موزائیک منحصربفرد یاد می‌شد تا اینکه کارشناسان، اخیرا یک موزائیک مشابه را در همان محل کشف کردند.موزائیک دوم در یک ساختمان رومی و در جریان کاوش باستان‌شناسی کارشناسان موزه بریتانیا کشف شده است.

این موزائیک رومی که با استفاده از تکه‌های سیاه، سفید و قرمز ساخته شده است، پس از گذشت چندین قرن در وضعیت مناسبی قرار ندارد.

باستان‌شناسان علاوه بر این، با کاوش در این مکان هزاران اثر تاریخی از جمله جواهر، سکه و کاشی بام را کشف کرده‌اند.قدمت هر دو موزائیک‌هایی که در «هینتون سنت مری»‌ کشف شده‌اند به قرن چهارم میلادی بازمی‌گردد.
نخستین موزائیکی که در این مکان کشف شده است کف دو اتاق را می‌پوشاند. موزائیکی که در اتاق بزرگتر قرار داشت، تصویر مردی در لباس سفید به همراه دو انار را به تصویر می‌کشد. این موزائیک از محل جدا شد و به موزه بریتانیا منتقل شد. موزائیک اتاق کوچک‌تر نیز «بلروفون» یکی از اسطوره‌های یونان باستان را در کنار «پگاسوس» اسب افسانه‌ای به تصویر کشیده است.

متخصصان این فرضیه را مطرح کرده‌اند که شاید موزائیک اتاق بزرگ‌تر یکی از قدیمی‌ترین تصویرگری‌ها از چهره مسیح (ع) و حتی نخستین تصویرگری این چهره بر روی یک موزائیک باشد.با کشف این دو موزائیک، متخصصان به این نتیجه رسیدند مکانی که پیش‌تر تصور می‌کردند به عنوان یک خانه روستایی و یا ویلا کاربرد داشته است، در حقیقت به عنوان یک مکان مذهبی مورد استفاده قرار می‌گرفته است.


کد مطلب: 346922

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/346922/کشف-موزائیک-رومی-یک-روستا

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir