به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۲۲ ساعت ۱۸:۱۵
کد مطلب : ۳۴۶۹۶۹

چه خوراکی‌های را هرگز نباید باهم نخوریم؟

چه خوراکی‌های را هرگز نباید باهم نخوریم؟
گروه علمی: امروز می‌خواهیم با شما از مواد غذایی و خوردنی‌هایی که نباید با هم خورده شوند صحبت کنیم، بدون شک وقتی صحبت از نخوردن دو ماده غذایی آن هم به صورت همزمان می‌شود اول از هر چیزی عسل و خربزه به ذهن شما می‌رسد، در حالی که خوردن برخی مواد غذایی با هم می‌تواند خطرناک‌تر از عسل و خربزه باشند.

مواد غذایی ناسازگار با هم
ترکیب برخی از غذا‌ها می‌تواند باعث بسیاری از بیماری‌ها از جمله گاز، نفخ، حالت تهوع و تنفس بدبو شود و اگر آن‌ها را ترکیب کنیم آسیب بیشتری به ما خواهند زد. در ادامه با چند مورد از این خوراکی‌ها آشنا خواهید شد.

لبنیات را همراه با غذای گوشتی نخورید
مصرف لبنیات با گوشت لکه‌های پوستی را به دنبال دارد و اگر این ترکیب را مدت طولانی استفاده کنید به دلیل تولید بلغم می‌تواند احتمال ابتلا به لک و پیس را در شما افزایش دهد. ماست، دوغ و کفیر اگر همراه غذا‌های گوشتی مصرف شود، کلسیم آن‌ها از جذب آهن گوشت می‌کاهد.از سوی دیگر مصرف ماست با گوشت هرگز به مبتلایان درد‌های مفصلی توصیه نمی‌شود و بیماری آن‌ها را تشدید می‌کند، اما به یاد داشته باشید اگر مجبور به استفاده از گوشت همراه با لبنیات شدید، حتما سبزی‌های گرم مانند کاکوتی، نعنا و یا موسیر را فراموش نکنید. این سبزی‌ها خاصیت ضدعفونی‌کنندگی قوی مجاری گوارشی را دارند و از خطرات احتمالی گوشت مسموم می‌کاهند.

گوشت و نشاسته را باهم نخورید
اگر هضم غذا برایتان مهم است، ترکیب نشاسته و پروتئین را فراموش کنید. ترکیب نشاسته-پروتئین به خصوص در غذایی شبیه به لازانیا به شما آسیب خواهد زد. مصرف پروتئین حیوانی با کربوهیدرات تأثیرگذاری یکدیگر را از بین می‌برند و به همین دلیل باعث گاز معده و نفخ دستگاه گوارشی می‌شوند.اما اگر به خوردن پروتئین و نشاسته علاقه دارید فراموش نکنید که سبزیجات سبز برگ دار را به غذای خود اضافه کنید. مانند پیاز، گل کلم، کلم بروکلی و یا کاهو.

از خوردن موز و شیر باهم اجتناب کنید
شیر و موز میان وعده محبوب بسیاری از افراد است، اما وقت آن رسیده است که بدانید این میان وعده محبوب می‌تواند در بدن شما اختلال ایجاد کند. جالب است بدانید که موز و شیر تشکیل دهنده سموم سنگین در بدن هستند، سمومی که باعث احساس خستگی می‌شوند و ذهن را کند می‌کنند. از سوی دیگر ترکیب موز و شیر هضم را کاهش می‌دهد.

میوه و ماست را باهم نخورید
مخلوط میوه‌های ترش با محصولات لبنی گا‌ها انجام می‌شود، ولی باید بدانید که این ترکیب باعث گرفتگی سینوسی، سرما و سرفه می‌شود.

مصرف همزمان ماهی و تخم مرغ ممنوع
بعضا دیده ایم که افراد افراد تن ماهی را با تخم مرغ میخورند و یا بعضی دیگر برای سرخ کردن ماهی آن را در تخم مرغ می‌غلتانند، اما این کار مشکلات گوارشی را به دنبال دارد. در ضمن باید بدانید که مصرف همزمان ماهی با شیر و ماست هم بروز مشکلات مزمن گوارشی مانند قولنج، برص را به دنبال دارد.به شما توصیه می‌کنیم که در کنار ماهی و یا مواد غذایی که طبیعتی سرد دارند، یک ماده غذایی با طبع گرم مصرف کنید؛ مانند خرما.

مصرف شیر با مواد غذایی ترش ممنوع
شیر نوشیدنی و یا بهتر بگویم خوراکی لطیفی است و مصرف آن با مواد غذایی ترشی باعث بریدن شیر می‌شود. اگر بریدن شیر در معده اتفاق بیفتد سوءهاضمه و مشکلات گوارشی را به دنبال دارد.

پنیر را با بادام و مواد غذایی سرد نخورید
پنیر یک ماده پروتئینی با طبع سرد است که تاکید می‌شود آن را همراه با گوجه، خیار و هندوانه مصرف نکنید، زیرا میتواند باعث بیماری‌های مانند دیابت، ام اس، اختلالات عصبی، گوارشی و ... شود.از طرف دیگر تاکید می‌شود که پنیر را با بادام مصرف نکنید، زیرا باعث فساد در معده می‌شود دستگاه گوارش شما را با مشکل روبه‌رو می‌کند. از سوی دیگر گفته می‌شود که این ترکیب عامل مهمی در تشکیل سنگ کلیه و مثانه است.همچنین باید بدانید که مصرف پنیر با ماست چکیده و بادام باعث ایجاد لکه و پیسی در پوست صورت شما می‌شود. زیاده روی در مصرف پنیر، خصوصا پنیر کهنه که در آب نمک نگهداری شده است همراه با گردو به دلیل محتوای بالای تیرامین می‌توانند عامل سردرد باشد.

بهترین ماده غذایی که سودایی پنیر را کاهش می‌دهد گردو است، زیرا گرم است و می‌تواند خاصیت سودایی پنیر را تعدیل کند.نان و پنیر و میوه از زمان قدیم جزء صبحانه‌های ایرانی بوده است و بهترین ترکیب برای شما میوه‌ای مثل انگور است که دارای طبع گرم است و بهترین انتخاب برای صبحانه و مصرف آن همراه پنیر.

همراه با غذا آب نخورید
آب در عرض ۱۰دقیقه و آب میوه ۱۵ تا ۳۰دقیقه به معده راه پیدا می‌کنند. مایعات، فعالیت آنزیم‌هایی بدن برای هضم کردن پروتئین‌ها، کربوهیدرات و چربی‌ها را کند می‌کنند.بهتر است با فاصله مناسب، قبل از هر وعده غذایی آب بنوشید و پس از مصرف غذا هم نیم ساعت و یا حتی بیشتر برای نوشیدن مایعات صبر کنید.
- ماست + ترب
- شیر برنج + آرد گندم
- انار + حلیم
- خربزه + عسل
- سرکه + حلیم
- لبنیات + ترشیجات
- پنیر + ماست چکیده
- سرکه + عدس
- سرکه + ماش
- سرکه + ماست
- خربزه + موز
- خربزه + انبه
- کله پاچه + انگور
- سرکه بعد از ماهی
- سرکه بعد از شیر
- سرکه بعد از هندوانه
- آب سرد بعد از غذای گرم
- آب سرد بعد از حمام
نیز از دیگر ترکیباتی هستند که نباید با هم مصرف شوند.
برچسب ها: تغذیه سالم
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها