به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۲۳ ساعت ۰۱:۱۷
کد مطلب : ۳۴۶۹۹۰

صدور قرار بازداشت یکماهه برای مادران دادخواه‌

صدور قرار بازداشت یکماهه برای مادران دادخواه‌
گروه سیاسی: در شبکه‌های اجتماعی، گزارش‌هایی درباره صدور قرار بازداشت یک ماهه برای برخی از بازداشت‌شدگان، از جمله محبوبه رمضانی و رحیمه یوسف‌زاده منتشر شده است.
گفته می‌شود دادگاه برای محبوبه رمضانی و رحیمه یوسف‌زاده، مادران پژمان قلی‌پور و نوید بهبودی، از کشته‌شدگان اعتراضات آبان ۹۸ که دو روز پیش بازداشت شده بودند، یک ماه قرار بازداشت موقت صادر کرده است. منابع حقوق بشری تعداد دادخواهان بازداشت شده را دست‌کم ۱۰ نفر اعلام کرده بودند.
خبرگزاری فارس، خانواده‌های دادخواه بازداشت شده را به ارتباط با «سرویس جاسوسی بیگانه» و دریافت پول «از یک رابط مالی خارجی» متهم کرد!
 قرار بازداشت رضا شهابی، از اعضای هیأت مدیره سندیکای کارگران شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه هم برای یک ماه دیگر تمدید شده است. در ادامه موج جدید بازداشت‌ها، روز چهارشنبه رضا شرفخانی، دبیر کانون و کمیته پیگیری غرامت جنگ ایران و عراق نیز بازداشت و به بازداشتگاهی در مشهد منتقل شد. 

در همین حال، دفتر دموکراسی، حقوق بشر و امور کار وزارت خارجه آمریکا با محکوم کردن «تلاش‌های مستمر ایران برای جلوگیری از آزادی بیان»، در توییتی نوشت: «دستگیری‌های اخیر در ایران از جمله فعالان سیاسی، فیلم‌سازان و زنان شجاع معترض به قوانین حجاب اجباری، سرکوب شرم‌آور مخالفان مسالمت‌آمیز است.»
برچسب ها: مادران دادخواه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها