به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۲۳ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب : ۳۴۷۰۱۵

میزان تراز مثبت تجارت خارجی چین

میزان تراز مثبت تجارت خارجی چین
گروه اقتصادی: با وجود ادامه بحران کرونا صادرات کالا از چین در نیمه نخست امسال در قیاس با سال گذشته افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است. میزان صادرات چین در ماه ژوئن به نسبت ماه مشابه سال پیش نزدیک به ۱۸ درصد رشد کرده است.
 اداره کل گمرک چین گزارش داد در ماه ژوئن صادرات چین بیش از دیگر ماه‌های سال ۲۰۲۲ رشد کرده است. چین در ماه ژوئن نزدیک به ۱۸ درصد بیش از ماه مشابه سال پیش کالا به خارج صادر کرده است.داده‌های گمرک چین حاکی است، با وجود افزایش قابل توجه حجم صادرات، واردات کالا به این کشور در ماه گذشته میلادی فقط نیم درصد از ماه ژوئن سال قبل بیشتر بوده است.
افزایش واردات کالا به چین در ماه مه اندکی بیش از چهار درصد بود. با این حالتراز تجارت خارجی چین در تمام ماه‌های نیمه اول سال جاری میلادی مثبت بوده است.بر پایه آمار اداره کل گمرک چین ارزش کالاهای صادراتی این کشور در ماه ژوئن ۹۸ میلیارد دلار بیش از واردات بوده است.این میزان بسیار فراتر از برآوردهای قبلی کارشناسان و تراز مثبت تجاری در ماه‌های گذشته است. مازاد تجارت خارجی چین در ماه مه حدود ۷۹ میلیارد دلار بود.
با وجود آسیب‌های اقتصادی شدید و افزایش ناامیدی در میان شهروندان، حاکمان چین همچنان بر سیاست‌های سختگیرانه موسوم به "کووید صفر" پافشاری می‌کنند تا به هر وسیله احتمال شیوع گسترده پاندمی کرونا را منتفی کنند.بر خلاف اغلب کشورهای دیگر جهان، حکومت چین با بروز هر مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا به سرعت قرنطینه‌های سختگیرانه و آزمایش‌های تشخیص گسترده را دستور کار قرار می‌دهد.مسئولان چینی می‌گویند با این تدابیر قصد دارند هر نمونه و نشانه شیوع کرونا و بیماری کووید۱۹ را در نطفه خفه کنند و نمی‌خواهند "با ویروس زندگی کنند".
با محدودیت‌های شدیدی که در چین اعمال می‌شود زنجیره انتقال مواد اولیه و قطعات به اغلب کشورهای جهان دچار اختلال شده است.با این حال چین می‌گوید جا به جایی کانتینرها در منطقه بندر بسیار مهم شانگهای تقریبا به حالت عادی بازگشته و ظرفیت به حدود ۹۵ درصد سال گذشته رسیده است.
به رغم رشد صادرات، رشد اقتصادی در چین هنوز به حد مورد نظر افزایش نیافته است. بر اساس یک نظرسنجی خبرگزاری فرانسه از کارشناسان، رشد اقتصادی چین در فصل دوم امسال فقط ۶/ ۱ درصد بوده است.این کمترین رشد اقتصادی چین از آغاز پاندمی کرونا تا کنون بوده و کارشناسان دو علت اصلی آن را تدابیر سختگیرانه کرونایی و بحران بازار املاک می‌دانند.
در فصل نخست سال جاری میلادی دومین اقتصاد قدرتمند جهان رشد ۸/ ۴ درصدی را تجربه کرده در حالی که هدف‌گذاری حکومت برای امسال رسیدن به رشد ۵/۵ درصدی بوده است.
 ارزش صادرات چین در نیمه اول امسال به طور میانگین ۱۳/۲ درصد و ارزش واردات ۸/ ۴ درصد رشد داشته است.



 
برچسب ها: چین
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها