به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۲۳ ساعت ۱۶:۲۹
کد مطلب : ۳۴۷۰۴۰

تعویق بررسی توافق استرداد مجرمان در بلژیک

تعویق بررسی توافق استرداد مجرمان در بلژیک
گروه بین الملل: گزارش‌ها حاکی از به تعویق افتادن بررسی توافق «استرداد مجرمان» میان تهران و بروکسل در پارلمان بلژیک است.
این توافق ۱۱ مارس (نیمه اسفند پارسال) بین وزارت دادگستری و سفیر ایران در بلژیک امضا شده و امضاکنندگان معتقدند «بهترین راه تقویت همکاری با ایران در امور قضایی این است که به محکومان اجازه داده شود تا دوران محکومیت خود را در کشورهای خود سپری کنند».توافق یاد شده همچنین این اجازه را می‌دهد که محکومان پس از بازگشت به کشورشان عفو شوند یا مجازات آن‌ها تخفیف یابد.امضای این توافق با آن که اعتراضات زیادی را در داخل و خارج از ایران برانگیخت، قرار بود روز پنج‌شنبه، در پارلمان بلژیک به رای‌گیری گذاشته شود. این توافق در پارلمان بلژیک تا روز سه‌شنبه هفته آینده، ۲۸ تیر، به تعویق افتاده است.
در ادامه انتقاد گسترده از این طرح، روز چهارشنبه نیز ۱۱ سازمان حقوق بشری در اعلامیه‌ای مشترک از پارلمان بلژیک خواستند که این قرارداد را ملغی کند.
 انتظار می‌رود این توافق از یک‌ سو زمینه آزادی زندانیانی چون احمدرضا جلالی و اولیویر فانده‌کاستِیله از ایران را فراهم کرده و از سوی دیگر به آزادی متهمانی چون اسدالله اسدی و فرستادن آنها به ایران منجر شود.


 
برچسب ها: بلژیک
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها