کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کروبی: منکر کبیره، وضع حجاب نیست شیوه حکمرانی آقایان است

24 تير 1401 ساعت 11:14


گروه سیاسی: به‌دنبال صدور جواز نیروهای امنیتی برای حضور حجت‌الاسلام مهدی کروبی در منزل «دبیرکل حزب مردم سالاری»، او طی سخنانی در جمع حاضران، با انتقاد از حجاب اجباری و نیز کشف حجاب اجباری، بزرگترین منکر را نه وضع حجاب، بلکه شیوه حکمرانی در جمهوری اسلامی دانست.
او از وضعيت بد اقتصادى و فشارهاى بوجود آمده بر مردم سخن گفت و به حجم فساد درون حاكميت و عدم توان دولت در برداشتن موانع و نيز اختلاس‌ها اشاره كرد و گفت: در اين شرايط بسيار سخت و دشوار آقايان به جاى آنكه با درايت به فكر حل مسئله برجام و گشايش در زندگى مردم باشند به فكر خفه كردن صداها بر آمدند. بگير و ببندهاى اخير و صحبت هاى تعدادى از ائمه جمعه بسيار نگران كننده است، لذا لازم است همه كسانى كه امكان سخن گفتن دارند نسبت به اين سخنان اعلام موضع كنند.
مهدی کروبی برخورد خشن با زنان و دختران كه به‌نام امربه‌معروف صورت مى‌گيرد را محكوم كرد و گفت: اجبار جواب نمى‌دهد، هيچكس نبايد طرفدار كشف حجاب اجبارى باشد همانچه در گذشته اتفاق افتاد و جواب نداد و نتيجه آن را ديديم هيچكس هم امروز نبايد از برخوردهاى سركوب‌گر و خشن كه با زنان صورت مى‌گيرد دفاع كند. اين برخوردها كه من فيلم و تصوير چند مورد از آن را ديدم نه تنها خلاف اخلاق و اصول انسانى است بلكه خلاف شرع مقدس اسلام است. 
 کروبی افزود: منكر كبيره وضع حجاب نيست، منكر كبيره شيوه حكمرانى آقايان است كه هر منكرى را مشروع جلوه مى‌دهد به نحوى كه تربيون برخى از ائمه جمعه آلوده به تهمت عليه زنان به اصطلاح بدحجاب و خانواده‌هاي‌شان شده است. راه بيرون رفت از شرايط فعلى بازگشت به مردم و به رسميت شناختن حق آنان در تعيين سرنوشت تمامى اركان كشور است. 
او در پايان ضمن اظهار تاسف از دستگیری مصطفی تاج‌زاده، دستگيرى‌هاى اخير فعّالان كارگرى، معلمان، بازنشسته‌ها و هنرمندان برجسته و مادران و خانواده‌هاى داغديده‌ی آبان ٩٨ را محكوم كرد.


کد مطلب: 347100

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/347100/کروبی-منکر-کبیره-وضع-حجاب-نیست-شیوه-حکمرانی-آقایان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir