به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۲۴ ساعت ۱۷:۱۴
کد مطلب : ۳۴۷۲۰۵

حباب سکه به ۱.۴ میلیون تومان رسید

حباب سکه به ۱.۴ میلیون تومان رسید
گروه اقتصادی: طبق تحلیل دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران، به دنبال کاهش قیمت‌ اونس طلا در بازارهای جهانی و ثبات نرخ ارز در بازار داخل، قیمت سکه و طلا در بازارهای داخلی روند کاهشی خود را همچنان ادامه داده و قیمت‌ها به ثبات نسبی مطلوبی رسیده‌اند.
 
به گزارش ایسنا، نادر بذرافشان  اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت، در بازارهای جهانی شاهد کاهش ۱۷ دلاری قیمت اونس جهانی بودیم. از سوی دیگر در بازارهای داخلی نیز نرخ ارز در ثبات نسبی قرار داشت؛ بنابراین بازار از ابتدای هفته با روند کاهشی قیمتها روبه‌رو بود. در حال حاضر قیمت‌ها به ثبات نسبی خوبی رسیده است اما میزان تقاضا در بازار هفته به هفته کمتر می‌شود. این در حالیست که طبق روال سال‌های گذشته در ماه ذی‌الحجه به‌واسطه اعیاد قربان و غدیر  میزان تقاضا برای خرید سکه و مصنوعات طلا بیشتر بود. 

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: البته طی ماه‌های گذشته که قیمت سکه و طلا اوج گرفته بود، میزان تقاضا نیز بهتر بود اما شرایط طوری شده زمانیکه قیمت‌ها ثبات و روند کاهشی پیدا می‌کند، مردم منتظر کاهش بیشتر می‌مانند و برای انجام معاملات دست نگه می‌دارند.وی خاطر نشان کرد: این درحالیست که طی ۲۰ روز گذشته، قیمت‌ها روند ثابتی داشته و نوسان‌ها بیشتر از یک تا دو درصد نشده است. در این شرایط بهتر است افرادی که قصد خرید یا سرمایه‌گذاری دارند، معاملات خود را انجام دهند. همانطور که اشاره شد، به اعتقاد بنده در حال حاضر قیمت‌ها به ثبات نسبی مناسبی رسیده و طی هفته‌های آینده نیز نوسان‌های جزئی در محدوده یک تا دو درصد خواهد داشت. 

۱۲۰ هزار تومان از ارزش سکه و ۱۷ هزار تومان از ارزش طلا کاسته شد
عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با تغییرات قیمت‌ها در بازار سکه و طلا و آخرین قیمت‌های معاملاتی در پایان هفته گفت: در آخرین معاملات روز پنجشنبه، هر قطعه سکه طرح جدید با کاهش ۱۲۰ هزار تومانی نسبت به ابتدای هفته ۱۴ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان و هر قطعه سکه قدیم با کاهش ۱۵۰ هزار تومانی ۱۴ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان قیمت داشت. نیم سکه و ربع سکه هریک در این هفته ۱۵۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته‌اند؛ بطوریکه نیم سکه در آخرین معاملات روز پنجشنبه هشت میلیون و ۲۵۰ هزار تومان قیمت خورد و ربع سکه پنج میلیون و ۲۳۰ هزار تومان معامله شد. سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز بدون تغییر نسبت به ابتدای هفته در آخرین معاملات سه میلیون و ۵۰ هزار تومان به فروش رسید. روز گذشته قیمت هر اونس طلای جهانی ۱۷۲۹ دلار بود که بطور متوسط ۱۷ دلار به نسبت به ابتدای هفته کاهش قیمت داشته است.بذرافشان ادامه داد: قیمت هر مثقال طلا آب شده با ۷۰ هزار تومان کاهش در آخرین معاملات روز گذشته به پنج میلیون و ۹۷۵ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار با حدود ۱۶ هزار تومان کاهش به ازای هر گرم در پایان هفته یک میلیون و ۳۷۹ هزار تومان تعیین قیمت شد.

حباب سکه به ۱.۴ میلیون تومان رسید
دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: حباب سکه که تا هفته‌های گذشته تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان کوچک شده بود، مجددا افزایش یافت و به یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید.
برچسب ها: سکه و طلا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها