به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۲۵ ساعت ۰۹:۴۲
کد مطلب : ۳۴۷۲۷۹

این علائم یعنی نیاز جدی به روانشناس دارید

این علائم یعنی نیاز جدی به روانشناس دارید
گروه علمی: ممکن است در وجود شما برخی علائم متفاوت وجود داشته باشد، این علائم نشان دهنده این است که شما نیاز جدی به یک روانشناس دارید.همه افراد استرس، غم، اندوه و درگیری را بصورت دوره ای تجربه می کنند و از هر 5 نفر در جامعه 1 نفر مبتلا به افسردگی می شود، بنابراین وقتی احساس ناراحتی می کنید تشخیص این که بفهمید زمان آن است که به یک متخصص در رابطه با مشکل خود مراجعه کنید دشوار است.
در حالی که شناسایی و مدیریت بیماری روانی قابل تشخیص در اولویت جامعه روانپزشکی قرار دارد، کمک روانشناختی به افراد فاقد شرایط مشخص می تواند به همان اندازه مهم باشد زیرا در صورت عدم درمان مبتلایان افسردگی ممکن است مشکلشان بدتر شود.

نا امیدی
غم و اندوه، احساس ناامیدی یا بی ارزشی نشانه ای از افسردگی است. افکار ناامیدانه می تواند شامل مواردی مانند نگرانی از آینده باید یا اینکه هرگز خوشحال نخواهید شد و یا برای بهبود وضعیت خود بی انگیزه باشید.

نگرانی مداوم
نگرانی در دوزهای کم طبیعی است اما اگر همیشه نگران هستید که اتفاق بدی رخ دهد، می تواند مانع لذت بردن از زندگی شود. اگر بیشتر روزها نگران هستید و نمی توانید بی خیال باشید، این نشانه اضطراب و تشویش است پس حتما به علائم بدنی خود توجه کنید.

تعارضات در رابطه
عوامل بسیاری می تواند ازدواج یا رابطه شما را خدشه دار کند. مثلاً بچه دار شدن یا اختلاف نظر درمورد پول. بیشتر افراد برای زوج درمانی خیلی منتظر می مانند اما با ذهن باز و درمانگر مناسب، می توانید احترام و ارتباط قوی را به روابط خود برگردانید.

خواب زیاد یا خیلی کم
آیاخیلی بیشتر یا کمتر از حد معمول می خوابید؟ افسردگی و اضطراب می تواند خواب را تحت تأثیر قرار دهد و خواب بی کیفیت می تواند علائم را بدتر کند. بد خوابیدن در یک دوره استرس، طبیعی است اما اگر بی خوابی هفته ها ادامه یابد ، ممکن است مشکل جدی باشد. درمان شناخت رفتاری برای بی خوابی، می تواند کمک کند.

از دست دادن اشتها یا زیاد غذا خوردن
یکی از علائم افسردگی را تغییر وزن یا اشتها عنوان کرده اند بنابراین توجه کنید اگر زیاد غذا می خورید یا اصلا احساس گرسنگی نمی کنید به پزشک مراجعه کنید.

مصرف مواد
در صورت مصرف مواد مخدر، می توانید از داروهایی برای مقابله با نگرانی های عمیق استفاده کنید و همچنین درمان یا مشاوره درمورد اعتیاد می تواند به شما در درک دلیل استفاده از مواد، کاهش و ترک آن کمک کند.

تحریک پذیری
اگر خیلی اوقات احساس تحریک پذیری یا بی حوصلگی می کنید، آگاه باشید. آیا روحیه شما روابطتان را متشنج می کند؟ در نظر بگیرید آیا می توانید از پشتیبانی برای کار کردن در مورد آنچه شما را آزار می دهد استفاده کنید.

از دست دادن بهره وری
آیا می خواهید در محل کار یا خانه تمرکز کنید؟ کسانی که با نگرانی در زمینه بهداشت روان دست و پنجه نرم می کنند، ممکن است بهره وری خود را به شدت کاهش دهند. افکار منفی ممکن است حواستان را پرت کند و بی انگیزه شوید.

بی علاقگی نسبت به فعالیت‌ها
نشانه دیگر اینکه شما به درمان نیاز دارید، احساس "کسلی" است به خصوص اگر از فعالیتهایی که قبلاً لذت می بردید کناره گیری کنید یا به طور کلی از موقعیتهای اجتماعی فاصله بگیرید علائم مهمی هستند که باید به آنها توجه شود.

ابراز نگرانی عزیزانتان
گاهی اوقات، ممکن است برای دیگران راحت تر باشد که تغییرات ما را احساس کنند. اگر نگران شخصی هستید که به او اهمیت می دهید، با او تماس بگیرید و اگر او نگرانی خود را نسبت به شما ابراز می کند آن را جدی بگیرید.

از دست دادن کسی یا چیزی
مرگ یک عزیز برای همه سخت است اگرچه همه غصه می خورند ولی به کمک حرفه ای احتیاج ندارند اما اگر می خواهید احساسات خود را پردازش کنید یک درمانگر می تواند به شما کمک کند تا آسیبها را برطرف کنید. مثلا در مورد طلاق یا از دست دادن شغل.

فوبیاها
بعضی از ترس های ناشناخته و غیر عادی می توانند زندگی شما را مختل کنند و برای سلامتی مضر هستند. ترس از ارتفاع، ترس از خوردن و... نمونه ای از این ترس ها هستند. یک درمانگر با تجربه در غلبه بر این ترس‎ها به شما کمک می کند تا بر ترس ها غلبه کنید.

ارتقای عملکرد
روانشناس می تواند به شما کمک کند تا برای داشتن بهترین عملکرد آماده ی اتفاقات بزرگ شوید. پس اگر می خواهید عملکردتان ارتقا یابد و در زمینه کار یا ورزش موفق شوید، به روانشناس مراجعه نمایید زیرا تعدادی از موفق ترین اشخاص در دنیا ابتدا با تصویرسازی از اهداف به آن ها نائل شده اند.

احساسات شدید
همه ما عصبانی و غمگین می شویم، اما چقدر شدید و هر چند وقت یکبار؟ آیا این احساسات توانایی شما را مختل می کند یا به طور قابل توجهی تغییر می دهد؟غلبه بر احساس خستگی یا غم و اندوه به طور منظم، می تواند یک مسئله اساسی را نشان دهد. آیا وقتی چالشی پیش بینی نشده ظاهر می شود، بلافاصله تصور می کنید که بدترین حالت رخ می دهد؟ شکل شدید اضطراب که در آن نگرانی بسیار بزرگ است و به عنوان یک نتیجه واقع گرایانه با آن برخورد می شود، می تواند واقعاً ناتوان کننده باشد.

سردرد، معده درد و ضعف سیستم ایمنی
اگر از نظر احساسی ناراحت باشیم، بدن ما تحت تأثیر قرار می گیرد تحقیقات نشان می دهد که استرس می تواند به صورت طیف وسیعی از بیماری های جسمی از ناراحتی مزمن معده گرفته تا سردرد، سرماخوردگی مکرر یا حتی کاهش میل جنسی، خود را نشان دهد. شکایات غیرمعمول از درد عضلات بدون دلیل خاصی یا گردن درد می تواند نشانه استرس یا پریشانی عاطفی باشد.

بازخورد نامناسب
تغییر در عملکرد کار در میان کسانی که با مسائل عاطفی یا روانی دست و پنجه نرم می کنند معمول است. شاید احساس کنید ارتباطی با کار خود ندارید، حتی اگر این کار در گذشته باعث خوشحالی تان می شده است اما گذشته از تغییر در تمرکز و توجه، ممکن است از مدیران یا همکاران بازخورد منفی بگیرید که کیفیت کارتان پایین آمده است و این می تواند نشانه بیماری و وقت مراجعه به پزشک باشد
برچسب ها: روانشناسی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها