به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۲۵ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب : ۳۴۷۳۴۱

چه کسانی در مقابل سویه امیکرون آسیب‌پذیرترند؟

چه کسانی در مقابل سویه امیکرون آسیب‌پذیرترند؟
گروه علمی:داده های یک مطالعه جدید که در مجله Nature منتشر شده نشان داد که احتمال ابتلا به زیرسویه BA.۵ امیکرون در افراد واکسینه نشده پنج برابر بیشتر از افرادی است که در برابر کووید۱۹ واکسینه شده و دزهای یادآور این واکسن را دریافت کرده اند.این در حالی است که احتمال بستری شدن افراد واکسینه نشده در بیمارستان‌ها ناشی از عوارض ابتلا به این زیرسویه امیکرون نیز ۷.۵ برابر و احتمال مرگ هم ۱۴ تا ۱۵ برابر بیشتر است.
 
بر اساس داده های این مطالعه جدید، همچنین زیرسویه BA.۵ امیکرون که اکنون به سویه غالب کروناویروس در ایالات متحده تبدیل شده، چهار برابر بیشتر در برابر برخی از واکسن‌های این بیماری از جمله فایزر و مدرنا مقاوم است.
به گفته متخصصان در این مطالعه، این سویه علاوه بر افزایش آمار مبتلایان به کووید۱۹ می‌تواند منجر به افزایش آمار افراد بستری در بیمارستان که مبتلا به این بیماری هستند نیز شود.

به گزارش شینهوا، بر اساس آخرین داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC)، سویه BA.۵ امیکرون ۶۵ درصد از موارد ابتلا به کووید۱۹ را در این کشور در هفته منتهی به تاریخ ۹ ژوئیه (هفته گذشته) تشکیل داده است.
برچسب ها: اومیکرون
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها