به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۰۹:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۲۵ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب : ۳۴۷۴۰۲

عضویت ۳ نفر از فقهای شورای نگهبان تمدید شد

عضویت ۳ نفر از فقهای شورای نگهبان تمدید شد
گروه سیاسی:‌ در احکامی جداگانه، توسط رهبر انقلاب، عضویت حجج‌الاسلام شیخ احمد جنتی، سیّدمحمدرضا مدرسی‌یزدی و  شیخ مهدی شب‌زنده‌دار برای یک دوره جدید 6 ساله تمدید شد.
 

با توجه به پایان یافتن دوره شش ساله عضویت سه تن از فقهای شورای نگهبان، رهبر انقلاب در اجرای اصل نود و یکم قانون اساسی و در احکامی جداگانه، عضویت آقایان آیت‌الله حاج شیخ احمد جنتی، حجت‌الاسلام سیّد محمدرضا مدرسی‌یزدی و حجت‌الاسلام شیخ مهدی شب‌زنده‌دار را برای یک دوره جدید تمدید و آنان را به عنوان عضو فقهای شورای نگهبان منصوب کردند.

گفتنی اینکه، سخنگوی شورای نگهبان امروز به گمانه زنی‌ها مبنی برتغییر دبیر شورای نگهبان واکنش نشان داده بود. هادی طحان نظیف در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره گمانه‌زنی برخی رسانه‌ها از تغییر دبیر شورای نگهبان گفت: بر اساس قانون اساسی، انتخاب فقهای شورای نگهبان با رهبری است و پیشنهاد می‌کنم رسانه‌ها از گمانه‌زنی‌ها در این رابطه پرهیز کنند و بزودی اعلام می‌شود. وی در پاسخ به سوالی درباره اظهار نظر یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر این‌که برخی اعضای شورای نگهبان به دلیل کهولت سن در جلسات حضور پیدا نمی‌کنند گفت: باید عرض کنم همه اعضای شورای نگهبان عضو مجمع نیستند و تنها فقها عضو هستند. گاهی همزمانی جلسات مجمع تشخیص با جلسات شورای نگهبان موجب شده تا اعضای شورا نتوانند در جلسات مجمع حضور داشته باشند، اما باید اعلام کنم که جلسات شورای نگهبان همواره با حضور همه اعضا تشکیل می‌شود و بندرت پیش می‌آید که حتی یک نفر از اعضا در جلسات غیبت داشته باشد.
برچسب ها: شورای نگهبان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها