به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۲۶ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : ۳۴۷۵۹۰

استرس در زنان بیشتر است یا مردان؟

استرس در زنان بیشتر است یا مردان؟
گروه علمی:بر اساس گزارش جهانی شکاف جنسیتی مجمع جهانی اقتصاد در سال ۲۰۲۲ سطح کلی استرس در زنان بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ چهار درصد بیشتر از مردان بود.سفیر منصوب شده سلامت زنان در انگلیس در حال انجام فعالیت‌هایی است که شکاف سلامت جنسیتی را برطرف کند. لزلی ریگان در این خصوص می‌گوید که می‌خواهد به تابوهای مربوط به موضوعاتی مانند قاعدگی و یائسگی پایان دهد.وی معتقد است زمانی که جامعه را برای زنان اصلاح کنیم، بقیه جامعه نیز از آن سود می‌برند.
 
تمرکز اصلی وی این است که حوزه‌هایی از سلامت و تندرستی که واقعا زندگی هر زن را تحت تاثیر قرار می‌دهد را بررسی کند.دولت انگلیس قصد دارد از طریق راهبرد سلامت زنان به این اهدف دست یابد.ریگان تاکید می‌کند: به همه زنان این امکان را بدهید که در مورد سلامتی خود صحبت کنند تا با تابوهای موجود در مورد سلامتی خویش مواجه نشوند. همچنین لازم است دسترسی به خدماتی فراهم شود که نیازهای زنان را در طول زندگی برآورده می‌کند. امکان دسترسی به اطلاعات و آموزش با کیفیت بالا از کودکی تا بزرگسالی نیز مورد نیاز است.

وی ادامه می‌دهد: به همه زنان این امکان را بدهید در محل کار احساس حمایت کنند و به ظرفیت کامل خود دست یابند. برای رسیدن به این اهداف ضروری است مجموعه‌ای از داده‌های جمعیت‌شناختی شرکت‌کنندگان در کارآزمایی‌های تحقیقاتی را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید این تحقیقات وضعیت جامعه را منعکس می‌کند.

به گفته سازمان ملل کمبود اطلاعات در مورد زنان می‌تواند شکاف سلامت جنسیتی را تداوم بخشد؛ تا حدی به این دلیل که مردان اغلب در تحقیقات پزشکی و طراحی سیاست‌ها جنس پیش‌فرض هستند.در گزارش جهانی شکاف جنسیتی مجمع جهانی اقتصاد در سال ۲۰۲۲ که برابری جنسیتی را در ۱۴۶ کشور اندازه‌گیری می‌کند، مشخص شد شکاف جنسیتی سلامت و بقا در طول زمان فقط اندکی تغییر کرده و در سال ۲۰۱۸ به پایین‌ترین حد خود رسیده و از آن زمان به بعد اندکی بهبود یافته است.بر این اساس بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ سطح کلی استرس، غم، اندوه، نگرانی و خشم میان مردان یک درصد افزایش یافت اما این رقم در زنان چهار درصد بیشتر بود.
برچسب ها: استرس
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها