کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چالش‌های اسکوچیچ پس از ابقا در تیم ملی

27 تير 1401 ساعت 10:16


گروه ورزشی: دراگان اسکوچیچ با تصمیم فدراسیون فوتبال در تیم ملی ماندنی شد. پس از مدت‌ها هیاهو و انتشار اخبار مختلف در خصوص نیمکت تیم ملی، در نهایت روز گذشته اعلام شد که دراگان اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی ابقا شده و قرار است به کار خود در ایران ادامه دهد. مرد کروات پس از چند هفته پرهیاهو و قدم زدن روی لبه تیغ حالا با خیال راحت‌تری نسبت به قبل می‌تواند برای حضور در جام جهانی برنامه‌ریزی کند. البته اسکوچیچ می‌داند که ماندن او روی نیمکت تیم ملی ایران تنها تا ۸ شهریور یعنی روز انتخابات فدراسیون فوتبال تمدید شده و پس از آن رییس جدید باید در خصوص ادامه همکاری با سرمربی کروات تیم ملی تصمیم‌گیری کند.

در بین نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال مهدی تاج بی‌میل به بازگرداندن کارلوس کی‌روش نیست و اگر او به فدراسیون برگردد ممکن است سرمربی پرتغالی سابق تیم ملی هم با او بیاید و آن موقع نیمکت تیم ملی به کل تغییر خواهد کرد. اگر ماجدی رای بیاورد با اسکوچیچ ادامه خواهد داد در خصوص سایر نامزدها اما اطلاع دقیقی وجود ندارد.

در شرایط فعلی مهم‌ترین چالش اسکوچیچ بحث دودستگی بازیکنان است که اگر حل نشود ضربه جبران‌ناپذیری در جام جهانی به تیم ملی خواهد زد. ماجرای استوری بازیکنان و مصاحبه‌های اخیر سردار آزمون و مهدی طارمی از یک شکاف عمیق در رختکن تیم ملی خبر داد و اسکوچیچ در اولین گام باید برای آن چاره‌ای بیاندیشد. در حال حاضر نفراتی چون سردار آزمون، علیرضا بیرانوند، علی قلی‌زاده، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان و وحید امیری در دسته حامیان مرد کروات قرار دارند و در طرف مقابل هم مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش، احسان حاج‌صفی، مرتضی پورعلی‌گنجی، سامان قدوس و کریم انصاری‌فرد هم نفراتی هستند که چندان با اسکوچیچ رابطه خوبی ندارند. طارمی در مصاحبه اخیر خود از چند تصمیم اسکوچیچ، شرایط اردوی تیم ملی و بی‌نظمی‌های اخیر انتقاد کرد و حتی در بخشی از صحبت‌هایش علنا گفت که کی‌روش آن مصاحبه جنجالی را علیه تاکتیک‌پذیری بازیکنان انجام نمی‌داد. مهاجم ایرانی پورتو به صورت علنی گفت که تیم ملی در حال حاضر در گروه خود چهارم است و اصلا از شرایط فنی رضایت ندارد.

دراگان و تیمی که «تیم» نیست!
در این بین و با توجه به اینکه مخالفت‌ها علنی شده همگان منتظر تصمیمات بعدی اسکوچیچ هستند. بعضی‌ها می‌گویند ممکن است او برای یکپارچه کردن تیم ملی بازیکنان مخالف را خط بزند اما با توجه به توانایی‌های بازیکنانی چون طارمی و جهانبخش بعید است مرد کروات تن به این تصمیم سخت بدهد. او در پست اینستاگرامی خود پس از آن استوری‌ها هم واکنش بدی به استوری مخالفت بازیکنان با ابقای خودش نشان نداد اما مصاحبه اخیر طارمی با عادل فردوسی‌پور ممکن است باعث تغییر نظر او شود. از طرفی اتفاقات اخیر به صورت جدی به شان و اعتبار دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی ایران ضربه زده و او باید هر طور شده اقتدار خودش را نشان و باید دید او برای به دست آوردن اعتبارش چه خواهد کرد.

چالش بعدی سرمربی کروات تیم ملی فیفادی آینده خواهد بود. ایران نتوانست از فیفادی قبلی خود استفاده لازم را ببرد و حالا این آخرین فرصت برای آماده‌سازی پیش از جام جهانی خواهد بود. در حال حاضر گفته می‌شود قرار است ایران در کشور اتریش به مصاف تیم ملی اروگوئه برود که محک خوبی برای تیم ملی خواهد بود اما با توجه به اتفاقات قبلی تا وقتی این مسابقه برگزار نشود نمی‌توان آن را باور کرد! آماده‌سازی مناسب تیم ملی در فیفادی ماه سپتامبر چالش جدی اسکوچیچ و فدراسیون فوتبال خواهد بود و سرمربی تیم ملی باید به هر نحوی شده برنامه‌های خود در آخرین فرصت باقیمانده اجرایی کند؛ البته اگر تا آن زمان ماندنی باشد!در مجموع حالا که اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی ابقا شده باید به یک سرمربی مطالبه‌گر تبدیل شود. او در این مدت باید این را فهمیده باشد که در فوتبال ایران هیچ کاری بدون فریاد جلو نمی‌رود و باید برای برنامه‌های خود بجنگد!


کد مطلب: 347718

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/347718/چالش-های-اسکوچیچ-ابقا-تیم-ملی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir