به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۲۷ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب : ۳۴۷۷۴۸
شاهین ایزدیار

ایزدیار: ۶ طلایم را به پرسپولیس تقدیم کردم

ایزدیار: ۶ طلایم را به پرسپولیس تقدیم کردم
گروه ورزشی: پرافتخارترین ورزشکار بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا در رشته شنا که در حال حاضر ۵۳ مدال آسیایی در کارنامه خود دارد از سختی‌های خود در این رشته سخن گفت.شاهین ایزدیار پرافتخارترین شناگر بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا که ۲۸ سال سن دارد، از ۹ سالگی شنا را شروع کرده و از ۱۴ سالگی به عضویت تیم ملی درآمده که حاصل این ۱۴ سال عضویت در تیم ملی، کسب ۵۳ مدال است.

او به اندازه‌ای از آب ترس داشته که آموزش شنا برایش نزدیک به یک سال طول کشیده، حتی برخی از جلسات با نشستن در کنار لب استخر فقط گریه می کرده و برای آموزش داخل آب نمی‌رفته اما در نهایت با تشویق‌های پدر، مادر و زحمات مربیانش وارد تیم شنا استان البرز شده است. ایزدیار در شروع راه هرگز تصور نمی‌کرد روزی این رشته را به صورت حرفه‌ای دنبال کند.

معلولیت او مادرزادی است و از بدو تولد مچ دست راستش رشد نکرده است، او از دوران مهدکودک و دبستان، با دیدن تفاوت دستش با سایر کودکان اذیت می‌شد اما به مرور وقتی که با ورزش شنا آشنا شد و موفقیت‌های زیادی کسب کرد اعتماد به نفسش افزایش یافت، تا جایی که اکنون به معلولیتش افتخار می‌کند و هیچ کمبودی را احساس نمی‌کند.او از سال ۲۰۱۰ به مشهد آمده و به صورت حرفه ای شنا را دنبال کرده و سختی‌های زیادی را کشیده و کل زندگیش را فدای ورزش کرده است.

ایزدیار می‌گوید: تفریح، مهمانی، خانواده و... را تنها به خاطر شنا و کسب افتخار برای کشور کنار گذاشتم و از ۱۷ سالگی به یک شهر غریب رفتم و تنها زندگی کردم که البته بسیاری از مواقع به دلیل فشار زیاد حتی تصمیم داشتم که دیگر شنا را ادامه ندهم اما با انگیزه‌ای که پدر، مادر و دوستانم می‌دادند دوباره برمی‌گشتم و با قدرت به فعالیت خود ادامه می‌دادم.

پرسپولیس تیم محبوبم است
کسب ۶ مدال طلا در بازیهای پاراآسیایی جاکارتا یک عدد خاطره‌انگیز برای پرسپولیس است، وقتی ۶ طلا گرفتم آن را به تیم محبوبم، پرسپولیس تقدیم کردم. البته من فوتبال را خیلی دوست ندارم اما چون پرسپولیسی هستم یک بار در سال ۲۰۱۸ برانکو برای تماشای بازی نیمه نهایی برابر السد از من دعوت کرد تا به استادیوم بروم که به فینال راه پیدا کرد و بار دیگر هم برای تماشای فینال پرسپولیس به استادیوم رفتم، البته بازی فوتبال سایر تیم ها را دوست ندارم.

مرحوم علی انصاریان بهترین دوست من بود
با ورزشکاران زیادی از جمله برادران گرایی (کشتی فرنگی)، کیانوش رستمی (وزنه برداری)، نجمه خدمتی (تیراندازی) بهمن عسگری و سجاد گنج زاده (کاراته) رفاقت دارم ولی ارتباطم با مرحوم علی انصاریان از همه بیشتر بود
برچسب ها: شاهین ایزدیار
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها