به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۷:۴۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۲۷ ساعت ۱۶:۲۶
کد مطلب : ۳۴۷۸۳۱

تأیید بازداشت و هویت زن معترض به تذکر حجاب

گروه سیاسی: برخی منابع آگاه، هویت زن معترض به تذکر حجاب در اتوبوس را «سپیده رَشنو» اعلام و خبر بازداشت او را تایید کرده‌اند.
سپیده رشنو، زن جوانی که به دلیل اعتراض به تذکر درباره حجاب بازداشت شده است.
سپیده رشنو، زن جوانی که به دلیل اعتراض به تذکر درباره حجاب بازداشت شده است.
آرش صادقی، فعال مدنی و زندانی سیاسی پیشین امروز دوشنبه، ۲۸ تیر در توییتی ضمن اعلام این خبر نوشته است که رشنو، ۲۸ ساله، هنرمند، داستان‌نویس و ویراستار است و روز ۲۵ تیر بازداشت شده است. صادقی، همچنین هویت زنی را که در اتوبوس پس از تذکر به خانم رشنو به او حمله و او را تهدید کرده بود، «رایحه ربیعی» اعلام کرده است. در روزهای گذشته ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی به شکل گسترده‌ای هم‌رسانی شد که در آن یک زن جوان با پوشش چادر در اتوبوس در حال مشاجره با یک زن دیگر دیده می‌شود. این مشاجره در پی تذکر زن چادری به پوشش شهروند دیگر رخ داده و در خلال آن، او زن دیگر را تهدید می‌کند که فیلم او را گرفته و «به سپاه» خواهد داد و رشنو هم می‌گوید فیلم را برا یدنیا پخش می‌کند. در پی بالا گرفتن مشاجره، ربیعی با فشار سایر مسافران مجبور می‌شود که از اتوبوس پیاده شود.
در پی دست به دست شدن فراوان این ویدیو در شبکه‌های اجتماعی، خبرگزاری فارس دیروز یک‌شنبه، ۲۶ تیر اعلام کرد که این اتفاق «یک ماه پیش» رخ داده است و «عاملان هتاکی به آمر به معروف» بازداشت شده‌اند. این خبرگزاری اما کمی بعد در خبر دیگری تایید کرد که این اتفاق صبح روز شنبه، ۲۵ تیر در اتوبوس بی‌آرتی رخ داده و رشنو را «عضو یک شبکه سازمان‌یافته کشف حجاب و مرتبط با مسیح علی‌نژاد» معرفی کرده که تا پیش از غروب همان روز بازداشت شده‌ است.
درگیری و مشاجره شهروندان با افرادی که به خود اجازه تذکر درباره پوشش آن‌ها را می‌دهند، پیش از این نیز سابقه داشته است، اما بر اساس ویدیوهای منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی به نظر می‌رسد که این برخوردها همزمان با افزایش فشارها در مورد حجاب در هفته‌های گذشته افزایش یافته است.

در همین حال رییس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: «شجاعت و شخصیت خانم محجبه» در ویدیوی منتشر شده از تذکر حجاب او «قابل تحسین» است. محمد قمی، افزود: «اگر تذکر‌دهنده دست خانم دیگر را با ناخنش خونی کرده باشد، بدتر از این رفتار و گفتار را به لحاظ اخلاقی، از همان خانم مصدوم در همین فیلم دیده‌ایم.»

در درگیری اتوبوس کدام زن باید بازداشت می‌شد؟!



۱۴۰۱/۰۴/۲۷ ۱۷:۱۱
چقدر دروغ سر هم کردید ... (390856)
۱۴۰۱/۰۴/۲۷ ۱۸:۰۶
واقعا دارن تفرقه میندازن بین مردم و حکومت میکنن،یسری از مردم هم بازیچه بسیار خوبی برای این اهداف هستن،من یه چادری هستم،اینهمه تنفر را نسبت به این قشر چه کسی پاسخگو خواهد بود،چرا آزادی پوشش نداریم که هرکسی هرطوری دوست داره باشه،چرا یا صفر هستیم یا صد،همونطور که کشف حجاب اجباری شکست خورد،حجاب اجباری هم شکست خواهد خورد، (390863)
چیچک
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۴/۲۷ ۱۸:۵۱
حیف که نمیخوام و نمیتونم و نباید گناه کنم.مخصوصا گناه غیبت.حعیف (390866)
۱۴۰۱/۰۴/۲۷ ۱۹:۲۱
با زور هیچ کاری نمیشه کرد (390870)
Amir
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۴/۲۷ ۲۲:۰۴
فیلمشم می‌گذاشتید... (390878)
۱۴۰۱/۰۴/۲۸ ۰۳:۲۰
..... کمونیست (390884)
۱۴۰۱/۰۴/۲۸ ۰۷:۴۸
خانم تذکر دهنده چرا به سران اختلاسگر کشور تذکر نمی دهند .... (390891)
۱۴۰۱/۰۴/۲۸ ۱۸:۰۹
دلیلش اینه چون مشکل مردم از نظر اقتصادی بتوسط دولت و مجلس انقلابی حل شده الان در حال حاضر فقط مشکل مملکت بحث چادره در حال حاضر دولت رییسی با استفاده از قانون تفرقه بیانداز و حکومت کن استفاده میکنه که ننک بر این دولت اما باید بدانن ایران افغانستان نیست ... (390925)
۱۴۰۱/۰۴/۲۸ ۱۱:۵۵
زنده باد سفیر روسیه (390909)
حسنو
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۴/۲۸ ۱۲:۰۴
... چه جالب (390910)
الف.ميم
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۴/۲۸ ۱۴:۳۴
.. اينقدر بازي با كلمات نكن....... (390919)
۱۴۰۱/۰۴/۲۸ ۱۶:۴۲
یک بار دیگر به فیلم این فاجعه نگاه کنید.. (390923)
الف.ميم
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۴/۲۸ ۲۱:۴۳
استاد عزيز در فيلم مشهده كه ............. (390936)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۴/۲۹ ۱۰:۰۳
بی دینان و هرهری مذهب های حرامخوار مخالف حجابند و همینطور فاحشه ها . (390947)
۱۴۰۱/۰۵/۱۰ ۱۴:۰۰
حرف زدن بلد نیستی حرف نزدن هم بلد نیستی؟ (391448)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها