به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۲۷ ساعت ۲۰:۰۱
کد مطلب : ۳۴۷۸۷۷

جزئیاتی از بازداشت پسر میرسلیم؛ پسرم سست ‌اراده است

جزئیاتی از بازداشت پسر میرسلیم؛ پسرم سست ‌اراده است
گروه سیاسی: مصطفی میرسلیم، نماینده اصولگرای مجلس گفت: پسرم (مهدى) را پس از دو سال مراقبت، در تیرماه ١٣٩٨ بازداشت و در بهمن ۱۳۹۸ به اتهام اقدام علیه امنيت ملی به پنج سال حبس محكوم کردند که پس از درخواست تجديد نظر و قطعى شدن حكم، در بهمن ١٣٩٩ به زندان اوين برده شد. منافقین با شناسايى و سوء استفاده از نقطه ضعف مهدى او را به دام انداخته و سعى كردند از او اطلاعاتی بدست بیاورند که البته چون او فاقد هرگونه اطلاعات طبقه‌بندى شده بوده، موفقيتى جز به دام انداختن او به دست نياوردند. بنده برای جلوگیری از هرگونه شائبه و شبهه، در هیچ یک از مراحل بازداشت و بازجويى و محاكمه و تجديد نظر دخالتی نکردم. نقطه ضعف مهدى از بدو تولد با او بوده و این مسئله هم جسمی است و هم روحی/ فرزندم بسيار عاطفى و ساده لوح است؛ این ضعف موجب ناتوانی در تامین وضعیت معیشتی او شده و منافقین نیز با استفاده از همین موارد توانستند او را جذب کنند و به انحراف بكشانند و مأموران امنيتى نيز گمان كرده بودند كه او عنصر اثرگذاری است. 

فرزند میرسلیم به اتهام امنیتی در زندان به سر می‌برد!
رسانه عبدی مدیا دو روز پیش خبر داده بود: سیدمهدی آقامیرسلیم فرزند سیدمصطفی آقامیرسلیم، «عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو هیات رئیسه حزب موتلفه و نماینده اصولگرای مجلس نظام»، به جرم اجتماع و تبانی بر علیه امنیت کشور در زندان به سر می‌برد!
عبداله عبدی در کانال خبری خود نوشته بود:
سیدمهدی میرسلیم آقازاده سیدمصطفی میرسلیم، نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی و از سران حزب قدیمی و بانفوذ موتلفه و از نزدیکترین افراد مورد اعتماد نظام با سوابق متعدد سیاسی و عالیرتبه در جمهوری اسلامی، در سال ۱۳۹۷ به اتهاماتی امنیتی متعاقب گزارش یک ضابط خاص و حکم قضایی دستگیر می‌شود و این دستگیری هم البته حواشی و پیش زمینه و پس زمینه‌ای دارد که الان مورد بحث ما نیست. مهدی میرسلیم البته برابر اسناد موجود تنها ۹ روز در بازداشت میماند!! و سپس با ضمانت توسط بازپرس دادسرا آزاد میشود. ظاهرا با تغییر عنوان اتهامی به اجتماع و تبانی برعلیه امنیت کشور، به ۵ سال حبس محکوم و پس از طی رسیدگی های قضایی آنهم در سکوت محض خبری و قطعیت آن در بهمن ۱۳۹۹ توسط دادیار اجرای احکام دادسرای ویژه امنیت تهران (مقدس) به زندان اوین معرفی می‌شود. جالب اینجاست پس از معرفی به زندان پس از مدتی به مرخصی اعزام می‌شود و بدون اجازه قضایی بیش از ۲۰۰ روز بصورت غیر قانونی در مرخصی (فرار از زندان) می‌ماند! در این مدت هیچ دستور جلب و یا اخطار به ضامن و یا پدر قدرتمند زندانی نیز داده نمی‌شود و هیچ ضابط و مامور انتظامی و امنیتی هم سراغی از مهدی میرسلیم نمی‌گیرد. جالب تر اینجاست در همین مدت غیبت و فرار از زندان برای او درخواست عفو و تخفیف مجازات هم می‌شود و پرونده این آقازاده در کمیسیون عفو و بخشودگی مطرح و نهایتا نیمی از حبسِ ۵ سال قطعی شده وی، مورد عفو ..... واقع می‌شود تا.... به زندان برگردد. دستگاه رئوف قضایی هم هیچ پرونده اتهامی فرار یا غیبت از مرخصی برایش تشکیل نداد -که البته با این اطلاع‌رسانی شاید تشکیل دهد- تا بتواند با ارفاق قانونی دیگری (احتمالا بهره مندی از امتیاز آزادی مشروط) بزودی از زندان آزاد شود و تمام. براستی اگر سیدمهدی آقامیرسلیم -بدون اینکه هیچ اظهار نظری در مورد اصل اتهام وی داشته باشم- فرزند سیدمصطفی میرسلیم نبود از چنین نهایت مواهب و رحمت اسلامی بهره مند می‌شد؟ چرا عدلیه جمهوری اسلامی در برخورد قضایی استاندارد دوگانه دارد؟ ...

میرسلیم: پسرم عاطفی و سست ‌اراده است
مصطفی میرسلیم نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی درخصوص ماجرای بازداشت پسرش به اتهام همکاری با منافقین اظهار داشت: مهدی را ظاهراً پس از دو سال مراقبت، در تیرماه ١٣٩٨ بازداشت و در بهمن 1398 به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به پنج سال حبس محکوم کردند که پس از درخواست تجدید نظر و قطعی شدن حکم در بهمن ١٣٩٩ به زندان اوین برده شد.
وی در گفتگو با تسنیم افزود: در هنگام دستگیری او، با اطلاعاتی که مأموران امنیتی به من دادند متوجه مسائلی که او را گرفتار کرده بود شدم و فکر می‌کنم که اگر زودتر متوجه این مسائل شده بودم، با تنبیه مختصری می‌توانستم او را از از این وضعیت نجات دهم. بنده برای جلوگیری از هرگونه شائبه و شبهه، در هیچ یک از مراحل بازداشت و بازجویی و محاکمه و تجدید نظر دخالتی نکردم. این نماینده مجلس درخصوص اقدامات فرزندش در این پرونده گفت: منافقین با شناسایی و سوء استفاده از نقطه ضعف مهدی او را شکار کرده و به دام انداخته و سعی کردند از او اطلاعاتی بدست بیاورند که البته چون او فاقد هرگونه اطلاعات طبقه بندی شده بوده، موفقیتی جز به دام انداختن او به دست نیاوردند. وی درخصوص نقطه ضعف فرزندش نیز خاطرنشان کرد: نقطه ضعف مهدی از بدو تولد با او بوده و این مسئله هم جسمی است و هم روحی. من و مادرش هم بسیار تلاش کردیم تا این نقاط ضعف بر شخصیت او تأثیر نگذارد و او بتواند بتدریج که رشد می کند، بدون احساس ضعف و به صورت عادی به تحصیل و زندگی اجتماعی بپردازد و تا حدود زیادی هم موفق بودیم.
میرسلیم ادامه داد: فرزندم بسیار عاطفی و ساده لوح و سست ‌اراده است؛ این ضعف موجب ناتوانی در تامین وضعیت معیشتی او شده و منافقین نیز با استفاده از همین موارد توانستند او را جذب کنند و به انحراف بکشانند و مأموران امنیتی نیز گمان کرده بودند که او عنصر اثرگذاری است. وی گفت: من به عنوان پدرش، حتی بعد از پنجاه سال ابا دارم که بگویم او ضعیف است تا مبادا به شخصیت او اهانت شود ولی واقعیت همین است و اکنون اغلب کسانی که با این پرونده سروکار داشته اند این نقاط ضعف را بخوبی می دانند. این نماینده مجلس ادامه داد: مهدی در دوران بازجویی متوجه شد که فریب خورده و به دام افتاده و کاملا نادم و افسرده شد به گونه‌ای که دائم پس از بازجویی و بویژه در زندان احساس غربت می‌کرد و شب و روز را با اشک و ناله می ‌گذراند و هم‌بندی‌هایش او را وادار کرده بودند از قرص‌های آرامبخش استفاده کند و همین موجب شد ضعف جسمانی‌اش تشدید شود و حتی تعادلش را از دست بدهد.
میرسلیم اظهار داشت: همچنین برخی از همبندی‌های او در هنگام مرخصی به من گفتند که دیگران، مهدی را وادار به بیگاری کرده و از او اخاذی می کنند و بدتر از همه به مناسبت شرکت در رأی گیری و انتخابات ریاست جمهوری به او اهانت می‌کردند. اینها نمونه هایی بود از آنچه در زندان رخ می داد و وقتی یقین به صحت گزارش‌ها پیدا کردم و برایم محرز شد که از طرف هم‌بندی‌هایش ظلمی رخ داده، در نامه ای از رئیس قوه قضائیه سؤال کردم که آیا منظور از ٥ سال حبس، زندان توأم با تحقیر و توهین و اخاذی است؟ ایشان هم بزرگواری کردند و جواب دادند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص کارنامه دستگاه قضایی در دوره تحولی اخیر تصریح کرد: رئیس قوه قضائیه، دادستان کل و دادستان تهران بارها از زندان بازدید کردند و کاستی‌های موجود در زندان‌ها را از نزدیک دیدند و ان شاءالله ادامه این روند، اصلاحات خوبی در پی خواهد داشت. میرسلیم در پاسخ به سوال دیگری درخصوص نحوه مرخصی گرفتن فرزندش از زندان، خاطرنشان کرد: مرخصی از زندان تابع ضوابطی است که مهمترین آنها مربوط به رفتار خود زندانی است. با توجه به گزارش دادیاران مقیم و وضع جسمی و روحی فرزندم، او را مستحق مرخصی تشخیص دادند. وی افزود: در این فاصله، مهدی درخواست عفو کرده بود که با ملاحظه رفتار و شرائط او نیمی از مدت حبس او مشمول عفو شد.
این نماینده مجلس گفت: به نظر من، دستگاه قضا باید این نکته را در نظر بگیرد که زندان، مجازات مناسبی برای فردی با این شرایط ضعیف نیست؛ آن هم زندانی که درشرائط کنونی امکان طبقه‌بندی زندانیان در آن به نحو شایسته وجود ندارد.
میرسلیم تصریح کرد: این سخنان بنده نه برای مبرا کردن فرزند و نه برای اعمال نفوذ در دستگاه قضایی است چراکه از مشکلات کار آنها بخوبی آگاهم و امیدوارم بتوانند هرچه زودتر و بهتر اصلاحات بنیادین را در قوه قضائیه به ثمر برسانند. وی اضافه کرد: امروز کارهای بزرگی آغاز شده که منحصر به دستگاه قضایی نیست و در قوه مجریه نیز اصلاحات مهمی باید انجام گیرد که شرط اصلی موفقیت آن، شایسته سالاری در گزینش مدیران و مجریان است. میرسلیم گفت: ما هم در مجلس باید اهتمام خود را صرف همین اصلاحات بویژه نظارت بر اجرای قوانین و مقررات قانونی کنیم و سپس از مردم توقع داشته باشیم که همدلانه با دولت همراهی کنند تا دولت بتواند بتدریج و با مراعات اولویت، پاسخگوی مطالبات عقب مانده و برحق مردم باشد. وی تاکید کرد: بنده شخصاً از پیگیری جدی برای ریشه کن کردن مفاسد و خشکاندن انحرافات و تخلفات و ویژه خواری‌ها دست بر نخواهم داشت و منافقان و تبهکاران سیاسی و زالوصفتان اقتصادی و منحرفان فرهنگی و جنایتکاران اجتماعی و امنیتی گمان نکنند که این یورشهای مذبوحانه آنها این جانب را تضعیف خواهد کرد یا از پا خواهد انداخت. ما بر آن عهد که با امام بسته‌ایم استوار خواهیم ماند.
میرسلیم در پایان خاطرنشان کرد: نکته اصلی در تمام موارد این چنینی، به وجود فساد و ریشه دواندن مفاسد در کشور برمی گردد و هرکس در راه مبارزه با تباهی‌ها گام بردارد با این قبیل یورش‌ها مواجه می شود و تا موقعی که در این مسیر ثابت قدم باشد علیه او داستان‌ها می بافند و به او تهمت می زنند و با کنایه و اشاره و طنز هتاکی می کنند؛ اینها جزو عوارض مبارزه با فساد است و باید به عنوان واقعیت بپذیریم و پاسخ لازم و مناسب راهم بدهیم.

۱۴۰۱/۰۴/۲۷ ۲۰:۳۲
"بنده شخصاً از پیگیری جدی برای ریشه کن کردن مفاسد و خشکاندن انحرافات و تخلفات و ویژه خواری‌ها دست بر نخواهم داشت."
جناب میر سلیم پرونده شهرداری چه شد؟حتما دست برنداشته اید! (390873)
۱۴۰۱/۰۴/۲۷ ۲۰:۳۸
آقای میرسلیم! دو جوان نخبه المپیادی (پس از ماه ها زندان انفرادی) در دادگاه های دربسته به اتهام مشابه اتهام پسر شما به 16 سال زندان محکوم شدند. به حرمت این روز عزیز غدیر، دیگر خفه شوید و دم از عدل علی نزنید. (390874)
۱۴۰۱/۰۴/۲۷ ۲۲:۴۱
دو تا نخبه هر کدوم ۱۶ سال زندان اونوقت این ... داره ازاد میچرخه (390880)
۱۴۰۱/۰۴/۲۸ ۰۰:۱۸
ایشان سنگ صداقت به سینه میزد حالا گندش در آمد که پسرش جاسوس بوده اگر کسی دیگه بود اعدام می‌شد نه ایشان که تازه عف هم خورده (390881)
۱۴۰۱/۰۴/۲۸ ۰۱:۳۰
پسرم سست ‌اراده است.
جالبه که حتی نتونستی پسرت رو کنترل کنی اونوقت برای 85 میلیون نفر نسخه می پیچی. کفش امریکائی هدیه میگیری.مافیای خودرو هم در اختیار داری. مردم رو چی فرض کردی؟ (390883)
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۴/۲۸ ۰۶:۵۰
چطور می‌شود اگر یک نفر از دورترین آشنایانش هیچ جرمی هم نداشته باشد ولی فقط در خارج از کشور زندگی کند در هیج ادارهدای استخدام نمی‌شود ولی مسئولین مملک علی برکت الله
ایشون پسرش ضد انقلاب و وطن فروش
محس رضایی پسرش مالک فروش و خائن
گیلانی پسراش وطن فروش خائن
جنتی پسرش وطن فروش خائن
روحانی پسرش وطن فروش خائن
لاریجانی دخترش وطن فروش خائن
طائب ....
....
وو.....


ولی همشون یا از رئیس قوه قضائیه و رئیس جمهور و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو مجلس و (390885)
۱۴۰۱/۰۴/۲۸ ۰۷:۴۴
جالب است کتونی میرسلیم خرج یک سال خانه کارگر است اما پسرش فقیر است..لابد دختر لاریجانی هم فقیر بوده است.حسن خجسته هم نان خشک میخورده است.کلا منافقین فقیر هستند..میرسلیم تو خوبی.... (390889)
۱۴۰۱/۰۴/۲۸ ۰۸:۳۴
پسر این آقا به مجاهدین پیوسته است و خودش هنوز در قدرت و پست است (390894)
۱۴۰۱/۰۴/۲۸ ۱۱:۳۰
.... تا یکی پرونده یکی دیگر را رو می کند, آن یکی دیگر یک پرونده از اولی رو می کند. (390904)
۱۴۰۱/۰۴/۲۸ ۱۱:۳۶
از ...... چه خبر؟ (390905)
۱۴۰۱/۰۴/۲۸ ۱۸:۳۵
لجن که میگن همینه جاسوس بوده حالا دوتا جوان دانشجو به ۱۶سال زندان افتادن ایشان راست راست آزاد میچرخد (390928)
۱۴۰۱/۰۴/۲۸ ۱۸:۳۶
هر کس زیاد .......... چون کسیکه مسلمان نیاز به تظاهر نداره که ایشان داشت چون مشکل داره (390929)
۱۴۰۱/۰۴/۲۸ ۲۱:۰۷
واقعا اونهایی که اومدن انقلاب کردن وشهیددادن دارن تو حیابان کدایی میکنند واقاها واقازادها عشق وحال واحتلاس بزن بکوب دارن وای بحال این مردمدبیچاره (390931)
۱۴۰۱/۰۴/۲۸ ۲۱:۰۷
پسر او با بدان بنشست و ناندان بنوتش گم شد. (390932)
مرادبحش
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۴/۲۸ ۲۱:۱۳
ازحق نگزریم ولی این حق مامردم ایران نیست به خدا ازبس تو فشاروتنگدستی زندگی میکنیم............... (390933)
علیرضا
۱۴۰۱/۰۴/۲۹ ۱۰:۰۳
..... بعدا" مشخص خواهد شد که توی بیخرد چه ضربه ای به ایران و ایرانی زده ای. ای بدنهادِ بیخرد (390946)
مهناز
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۴/۲۹ ۱۸:۰۲
از کجا معلوم که پسرشون آدم بدی هست
ما که نه پسرشون را دیدیم و نه می شناسیم!
ولی خود میرسلیم را به دروغگویی و چاپلوسی و شائبه جاسوسی اسرائیل می‌شناسیم که بجز بدبختی برای مردم ایران چیزی ندارد
.................. (390970)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها