به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۱۶ ساعت ۱۸:۳۸
کد مطلب : ۳۴۷۹۵
مصاحبه تخریبی اخبار سیما و پیشنهاد یک مبلغ کلان

توضیح علیپور در مورد قرارداد 150 میلیونی پسرش

گروه ورزشی: رئیس کمیته اخلاق سازمان لیگ فوتبال می‌گوید برخی از دوستان پشت پرده با پیشنهاد یک مبلغ کلان به مسئولان اخبار 20:30 قصد داشتند تا یک مصاحبه علیه پسرش را برای لحظاتی پخش کنند؛ مصاحبه‌ای که سرانجام از شبکه ورزش پخش شد.
توضیح  علیپور در مورد قرارداد 150 میلیونی پسرش
علیرضا علیپور درباره حضور 10 بازیکن تیم گهر دورود در یزد برای بازی با تیم فولاد یزد و خودداری سایر بازیکنان از بازی با این تیم، اظهار کرد: ابتدا باید از بعضی از مسئولان در همه حوزه‌ها از جمله استاندار، نمایندگان مجلس، ائمه جمعه و سایرین گلایه کنیم که در ابتدای فصل علی کفاشیان، مهدی تاج، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ را تحت فشار قرار می‌دهند چون می‌خواهند در یکی از لیگ‌ها تیمداری کنند.

وی افزود: با این حال بعد از جابجایی یک استاندار و یا با گذشت زمان، مسئولان با وجود اینکه قول همکاری داده‌اند دیگر از تیم حمایت نمی‌کنند. به همین خاطر تیم خوبی مثل گهر دورود یکباره بدون حامی می‌مانند. این در شان فوتبال ما نیست. از تمام مسئولانی که روزهای اول لیگ درخواست تیمداری دارند خواهش می‌کنم به فکر این روزها باشند. رئیس کمیته اخلاق سازمان لیگ در ادامه تاکید کرد: در فدراسیون فوتبال ستادی تشکیل شد که در این ستاد به من، اصفهانیان و چند مسئول دیگر 20 تا 30 بند ماموریت داده شده است. من تا ساعت یک بامداد روز جمعه هم با بهاروند رئیس هیات فوتبال لرستان صحبت کردم که تیم را کامل به بازی با فولاد یزد بفرستند. ولی وی صراحتا گفت که مربی گهر رفته و پنج - شش بازیکن را هم با خودش برده است.

علیپور تصریح کرد: بازیکنان تیم صبای قم هم این را بدانند. طبق بند 26 قوانین آمده است که مربی، بازیکن و مدیرعامل باشگاه ملزم به همکاری هستند و هرگونه عدم حضور در تمرینات، مسابقات و تحریک برای عدم تمرین تخلف محسوب می‌شود و می‌تواند از مقدمات ورود به تبانی محسوب شود. این موضوع محرومیت یک تا چند ساله را برای عوامل در پی خواهد داشت و رکن قضایی فدراسیون آنرا پیگیری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: همین الان دستور موقت گروه مربیان و بازیکنان گهر که برای بازی با فولاد به شهر یزد نرفته‌اند را گرفته‌ایم و آنها از تمام فعالیت‌های فوتبال محروم هستند. پس از بررسی میزان محرومیت آنها بین 2 تا 5 سال مشخص خواهد شد. بازیکنان با همه مشکلات تا اینجای فصل آمده‌اند و حالا چند هفته دیگر را هم تحمل کنند. اگر هم باشگاه مربوطه اقدامی را انجام دهد، این باشگاه از مسابقات کنار گذاشته خواهد شد تا حق کسی ضایع نشود.

رئیس کمیته اخلاق در بخش دیگری از صحبت‌هایش در پاسخ به سئوالی مبنی بر انتقادات باشگاه پیکان از ستاد رسیدگی به تخلفات فوتبال گفت: پیکان سابقه خوبی در فوتبال داشته است. ما ابتدای هر فصل برای بازیکنان اعمال مقررات داریم و دبیر رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای هم پیگیر اجرایی دستورات است. پیکان یک مربی می‌خواست که از ما درباره آن استعلام گرفتند. علیپور یادآور شد: ما هم به باشگاه پیکان جواب دادیم که این مربی با تعهد مضاعف می‌تواند کارش را شروع کند! از همان روز مسئولان باشگاه پیکان به مسائلی پرداختند که خارج از ضوابط بوده است. آخرین مورد هم بیانیه علیه فغانی داور بین المللی فوتبال بود که شانس حضور در جام جهانی را هم دارد. مقرر شد تا کمیته اخلاق و کمیته انضباطی سرمربی و مدیرعامل پیکان را احضار کند تا در اینباره بررسی شود.

وی در خصوص اینکه چرا مشکلاتش با فرهاد کاظمی تمامی ندارد، گفت: من با هیچ شخص حقیقی و حقوقی اختلاف شخصی ندارم. ما در هیات رئیسه سازمان لیگ عملکرد 10 ساله خیلی از مسابقات را بررسی کردیم. فارغ از اینکه چه کسانی سرمربی تیم‌ها بودند، یکسری ابهامات درباره عملکرد برخی از دوستان بوجود آمده که جای تحقیق و بررسی بیشتر هم دارد. رئیس کمیته اخلاق در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر انتقادات تند احمد جمشیدیان بازیکن استقلال نسبت به وی، ادامه داد: امیدوارم باعث ناراحتی جمشیدیان نشده باشم. جمشیدیان خودش اطلاع دارد که ابتدای فصل یک مورد خاص مطرح شده بود و ما آنرا پیگیری کردیم. این بازیکن سرانجام به استقلال آمد و مجوز وی صادر شد و الان هم بدون مشکل فعالیت می‌کند!

علیپور که میهمان حضوری برنامه صبح امروز ورزش و مردم بود، در ادامه صحبت‌هایش، به اظهارات رمضانی مدیرعامل باشگاه پاس همدان که گفته بود پسر علیپور قرارداد 150 میلیون تومانی با باشگاه پاس داشته و چون پول وی را نداده‌ایم با ما لجبازی کرده‌اند، واکنش نشان داد. رئیس کمیته اخلاق در اینباره گفت: هفته گذشته شبکه ورزش در اقدامی غیر حرفه‌ای اصل مصاحبه رمضانی را پخش کرد و من هم در آن برنامه دفاع کردم. ملاحی که آن زمان به صورت همزمان مدیرعامل باشگاه پاس نوین و پاس بود هم گفت که اصل قرارداد پسر من 6 میلیون تومان بوده است.

وی افزود: برخی از دوستان که مشغول ساخت مستند شوک بودند، در همان مردادماه که ما برای فعالیت برخی از مربیان مقاومت می‌کردیم کمپینی را در یک باشگاه خاص تشکیل دادند و رمضانی همانجا این صحبت‌ها را مطرح کرد. حالا اینکه چرا این خبر و صحبت‌ها را بعد از چندماه و قبل از دیدار پاس با پیکان مطرح کردند جای سئوال است. من خبر موثق دارم که دوستان پشت پرده مبلغ کلانی را به عوامل اخبار 20:30 پیشنهاد کردند که این مصاحبه برای لحظاتی پخش شود که در نهایت این مصاحبه از شبکه ورزش پخش شد.

علیپور ادامه داد: من همان روز به صراحت به کفاشیان و حراست فدراسیون فوتبال نامه زدم که چند کارشناس را مامور بررسی این پرونده کند. آنها هم مدارک را بررسی کردند. احتمال می‌دهیم به نام بازیکنان دیگر چک‌هایی صادر شده باشد که خود بازیکنان از آن بی خبر باشند. در پرونده پسر من هم اصل مبلغ معلوم است. حالا بماند که پزشک تیم که از فعالیت هم محروم بوده، خواسته یا ناخواسته با تزریق دو آمپول باعث مصدومیت و خارج شدن پسرم از چرخه فوتبال برای همیشه شد. وی در پایان گفت: اگر بنده خطایی مرتکب شده‌ام باید به شدیدترین شکل ممکن با من برخورد شود. اگر هم این مسائل دروغ است، که هست، دوستان جریان ساز خدا را مد نظر بیاورند و چیزهایی نگویند که نشود آنرا جمع کر
مرجع : مهر