به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۱۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۲۸ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب : ۳۴۷۹۵۴

تلاش برای تمدید شش ماهه آتش‌بس در یمن

تلاش  برای تمدید شش ماهه آتش‌بس در یمن
گروه بین الملل:سازمان ملل متحد گروه‌های یمنی را زیر فشار گذاشته تا با تمدید آتش‌بس برای یک دوره شش ماهه دیگر موافقت کنند.
اگر این خواسته پذیرفته شود، این طولانی‌ترین دوره آتش‌بس در جنگ هشت ساله یمن محسوب خواهد شد. کوشش‌ برای تمدید آتش‌بس و با هدف نهایی برقراری صلح، در جریان سفر هفته گذشته جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، به عربستان افزایش یافته است.
 بایدن  در جده اعلام کرد که عربستان با «تعمیق و تمدید آتش‌بس» موافق است.از اوایل بهار امسال آتش‌بس در دوره‌های دو ماهه تمدید شده و دوره کنونی آن، دو هفته دیگر به پایان می‌رسد.
هانس گروندبرگ، نماینده ویژه سازمان ملل متحد درامور یمن، گفت که پیش از تمدید آتش‌بس، باید به نارضایی‌های عمیق طرف‌های درگیر رسیدگی کند.
یک منبع آگاه از مذاکرات سازمان ملل با طرف‌های درگیر گفت گروندبرگ در روزهای آینده به مسقط، پایتخت عمان و نیز به بندر جنوبی عدن در یمن سفر خواهد کرد تا با تیم‌های مذاکرات اعزامی از سوی حوثی‌ها و دولت یمنی تحت حمایت عربستان مذاکره کند.سازمان ملل ابراز امیدواری کرده که طرف‌ها فرصت کنونی را برای دستیابی به یک راه‌کار عادلانه و پایدار از دست ندهند.
یک سری اختلافات شدید بر سر اموری مانند تقسیم درآمدهای مالیاتی از بندر حدیده، پهلوگیری کشتی‌های سوخت‌رسانی در این بندر، پروازهای تجاری از مبدا صنعا و به مقصد صنعا و بازگشایی جاده‌ها در استان تعز احتمال شکست آتش‌بس را دامن زده است. صنعا و حدیده در کنترل نیروهای حوثی است.
آمریکا، بریتانیا، عربستان، امارات و عمان، در گروهی که «کوینت» نامیده می‌شود، سه روز پس از پایان سفر جو بایدن به منطقه، مذاکرات مجازی خود را برای جلوگیری از ناکامی آتش‌بس، دنبال کرده‌اند.


 
برچسب ها: یمن
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها