کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آمریکا نمی‌داند با طالبان چه کار کند

28 تير 1401 ساعت 14:00


گروه بین الملل: نماینده پیشین آمریکا برای صلح در افغانستان گفت که واشنگتن طرفدار یک افغانستان منزوی و شکست خورده نیست.
زلمی خلیل‌زاد گفت که آمریکا هنوز با این چالش مواجه است که با طالبان چه کار کند. او گفت: «هنوز سؤال بزرگی مطرح است که آیا باید آن‌ها را در آغوش بگیریم یا باید به آن‌ها فشار وارد کرده و منزویشان کنیم تا کارهای درست در مواردی مانند حقوق بشر، حقوق زنان و فراگیری انجام شود.»
 خلیل‌زاد در حالی پس از مدت‌ها سکوت عمل‌کرد طالبان را نشانه رفته است که همچنان انتقادهای زیادی از روند مذاکراتی که او به نمایندگی از آمریکا با طالبان انجام داد مطرح می‌شود.
 خلیل‌زاد در خصوص تحصیل دختران افغان و ممانعت طالبان از ادامه تحصیل آن‌ها گفت: «همه مقام‌های طالبان مخالف تحصیل دختران نیستند بلکه برخی از آن‌ها به صورت علنی از آموزش دختران دفاع کرده‌اند.»او اگرچه بر این نکته تصریح کرد که در مواردی مانند تحصیل دختران، بحث‌‎های جدی در میان طالبان در جریان است اما گفت که بعید است بزودی تغییری در این سیاست طالبان دیده شود.
 خلیل‌زاد اعلام کرد که بخش‌هایی از توافقنامه آمریکا با طالبان به‌ویژه در مورد ایجاد یک دولت فراگیر در افغانستان عملی نشده است. از همین رو او خطاب به طالبان گفت: «بیایید کار ناتمام را تمام کنیم.» البته طالبان مدعی است که به توافق دوحه پایبند بوده و بخش‌های مربوط به خود را اجرا کرده است. خلیل‌زاد ۲ ماه پس از تسلط طالبان بر افغانستان در اکتبر ۲۰۲۱ از سمت خود استعفا کرد.

 


کد مطلب: 347992

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/347992/آمریکا-نمی-داند-طالبان-کار-کند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir