به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۲:۳۶
 
۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ساعت ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۳۴۸۱۰

پرونده‌بابک‌زنجانی؛خیلی‌ها بايد دستگیر شوند

پرونده‌بابک‌زنجانی؛خیلی‌ها بايد دستگیر شوند
گروه اقتصادی: "پرونده بابک زنجانی پیچیده‌تر از آن است که بتوان آن را فقط در بدهی‌اش به وزارت نفت خلاصه کرد". این اظهارات مشترک کسانی است که پیگیر این پرونده بابک زنجانی هستند. از عزت‌الله یوسفیان ملا عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی که به تدبیر گفته است زنجانی بدهی‌اش را هم بدهد بازهم در زندان می‌ماند، تا اظهارات محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه که گفته بود: «این فرد صداقت ندارد و ما به دلیل اینکه این فرد صداقت نداشته و کار کارشناسی نیاز است زمان رسیدگی به این پرونده طولانی‌تر شده است.»

جنجال بدهی بابک زنجانی زمانی به اوج خود رسید که رضا ضراب بازرگان ایرانی‌الاصل در ترکیه به اتهام پولشویی و فساد مالی بازداشت شد. او در اعتراف‌های خود مدعی شد که رئیسش بابک زنجانی است. گرچه بلافاصله پس از انتشار این خبر زنجانی در سایت شرکت سورینت هرگونه ارتباط کاری با ضراب را تکذیب کرد. چند روز پس از انتشار این خبر بابک زنجانی نیز دستگیر و به زندان اوین منتقل شد. حالا رضا ضراب که مدعی شراکت با بابک زنجانی است نهم اسفند آزاد شد و آقای رئیس در اوین است و حتی قرار بازداشت موقتش نیز تمدید شده است.

عزت‌الله یوسفیان‌ملا آزدی بابک زنجانی در شرایط کنونی را محال می‌داند و می‌گوید: «تا زمانی که قوه قضاییه تا ریال آخر پول بیت‌المال را که بابک زنجانی آن را به یغما برده است، از حلقومش بیرون نکشد او آزاد نخواهد شد.» نماینده آمل و لاریجان در مجلس، با بیان اینکه جرم بابک زنجانی فقط بدهی به وزارت نفت نیست، تاکید کرد که «دلیلی برای آزادی زنجانی وجود ندارد. مگر مملکت قانون ندارد که کسی که میلیاردها پول بیت‌المال در جیبش است آزاد شود.»

او می‌گوید: « بابک زنجانی همان کسی است که مملکت را نابود کرد و اقتصاد کشور را به ته چاه برد.» به گفته یوسفیان ملا «ابعاد پرونده بابک زنجانی وسیع‌تر از بدهی به وزارت نفت است. اما چون این پرونده با تدبیر در حال پیگیری است سایر ابعاد فعلا مطرح نمی‌شود. اما اگر عدد و رقم این فساد مشخص شود، افراد زیادیی در رابطه با این پرونده دستگیر خواهند شد.» پیش از این نیز امیرعباس سلطانی‌فر عضو کمیته تحقیق و تفحص از پرونده بدهی بابک زنجانی به وزارت نفت گفته بود که رقم بدهی زنجانی بیش از 9 هزار میلیارد تومان است. او همچنین تاکید کرده بود که جرم او فقط عدم پرداخت پول نفت نیست.
مرجع : تدبير