به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۲۹ ساعت ۰۹:۲۲
کد مطلب : ۳۴۸۱۱۷

فرمان بایدن برای آزادی گروگان‌های آمریکایی

فرمان بایدن برای آزادی گروگان‌های آمریکایی
گروه بین الملل: کاخ سفید  از صدور یک «فرمان اجرایی» جدید ریاست‌جمهوری ایالات متحده خبر داد که در آن بر تعهد دولت به آزادی گروگان‌های آمریکایی و کسانی که «به‌نادرستی» در کشورهای دیگر زندانی شده‌اند، تأکید شده است.
 جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، با امضای یک فرمان جدید اقدامات دولت برای آزادی گروگان‌ها و زندانیان آمریکایی و بازگرداندن آن‌ها به ایالات متحده را تقویت می‌کند.این فرمان اجرايی برای جلوگیری از گروگان‌گیری و بازداشت غیرقانونی شهروندان آمریکایی ابزارهای بیشتری در اختیار دولت ایالات متحده قرار می‌دهد.
در اين فرمان، روش‌های جدیدی نیز برای تحمیل هزینه بیشتر به گروه‌های تروریستی، باندهای تبهکار و سایر عواملی که به‌خاطر منافع مالی، سیاسی و یا انگیزه‌های دیگر نظم سیاسی بین‌المللی و امنیت شهروندان آمریکایی و دیگران را به خطر می‌اندازند در نظر گرفته شده است.
کاخ سفید در گزاره‌برگی که منتشر کرد، همچنین تأکید کرد که این فرمان اجرایی با استناد به قانون «پاسخگو کردن موارد گروگانگیری» مصوب سال ۲۰۲۰ ابزارهای جدیدی در اختیار دولت قرار می‌دهد.تحمیل هزینه‌های جدی از جمله مجازات مالی به افراد، گروه‌ها و نهادهایی که به شکل مستقیم و غیرمستقیم در گروگانگیری و بازداشت غیرقانونی شهروندان آمریکایی مشارکت کرده‌اند، یکی از این ابزارها اعلام شده است.
همچنین مقامات مسئول در تمامی نهادهایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، موظف خواهند شد گزینه‌ها و راهکارهای مناسب برای پیشگیری از گروگانگیری و بازداشت غیرقانونی شهروندان آمریکایی در آینده را تدوین و اجرا کنند.یکی از مواردی که در دستور جدید رئیس جمهوری آمریکا آمده است، طرح یک شاخص جدید به نام «شاخص دی (D)» است که به توصیه‌های مسافرتی صادرشده از سوی وزارت امور خارجه آمریکا افزوده می‌شود و به مسافران عازم خارج از آمریکا درباره خطر «بازداشت شدن نادرست» توسط یک دولت خارجی، هشدار می‌دهد.
این شاخص جدید قرار است ارزیابی دقیق‌تری از احتمال خطر بازداشت در برخی کشورهای خارجی ارائه دهد و به اتباع آمریکایی در این زمینه اطلاعات دقیقی ارائه می‌دهد تا سفرهای خارجی خود را بهتر برنامه‌ریزی کنند.پیش از این نیز شاخص امنیتی دیگری تحت عنوان «شاخص K» که مربوط به خطر گروگانگیری است، در توصیه‌های وزارت خارجه ایالات متحده برای سفر شهروندان آمریکایی منظور شده است.
 امضای این فرمان اجرایی توسط جو بایدن در چارچوب تماس مستمر با خانواده و وکلای گروگان‌ها و زندانیان به آن‌ها اطلاع داده شده است.دولت آمریکا همچنین از تلاش‌های مستمر و پشتکار این خانواده‌ها قدردانی کرده و آنان را همکاران مهمی در تلاش برای آزادی و بازگرداندن اتباع آمریکایی به کشورشان توصیف کرده است.


 
برچسب ها: جو بایدن
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها