به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۵۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۲۹ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : ۳۴۸۲۱۱

میزان بالای مرگ و میر بیماران سرطانی در ایران

میزان بالای مرگ و میر بیماران سرطانی در ایران
گروه جامعه: رئیس انجمن رادیولوژی ایران گفت: متاسفانه در کشور ما موارد ابتلا به سرطان‌ها دیر تشخیص داده می‌شود و میزان مرگ‌ و میر در سرطان‌ها به دلیل مراجعه دیر هنگام و عدم غربالگری به موقع و مناسب، بیشتر از جهان است.به گزارش ایلنا، مرتضی صانعی طاهری رئیس این انجمن، در افتتاحیه  سی و هفتمین کنگره بین المللی رادیولوژی که بعد از ظهر سه شنبه ۲۸ تیر ماه در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد، با بیان این مهم که جامعه رادیولوژی در دوران کرونا، خدمات ارزنده‌ای در تشخیص بیماری ارائه دادند، گفت: ایران در حیطه خدمات رادیولوژی جزو کشورهای برتر در دنیا است و امکانات و تجهیزات ما کم‌تر از کشور‌های پیشرفته نیست. 

رئیس انجمن رادیولوژی ایران با اشاره به ضرورت غربالگری سرطان‌های مختلف و نیاز به راه اندازی کلینیک های سرطان، افزود: متاسفانه در کشور ما موارد ابتلاء به سرطان‌ها دیر تشخیص داده می شود و میزان مرگ‌ و میر در سرطان‌ها به دلیل مراجعه دیر هنگام و عدم غربالگری به موقع و مناسب، بیشتر از جهان است. وی ادامه داد: انجمن رادیولوژی که تعامل خوبی با وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی دارد، آماده ارائه خدمات رادیولوژی برای غربالگری بیماری‌های مختلف از جمله سرطانها بصورت رایگان در بیمارستان ها است. 

در ادامه ، امیر رضا رادمرد دبیر کنگره رادیولوژی ایران نیز افزود: بر اساس آمارهای رسمی، ۲۷ درصد بروز سرطان‌ها در کشور مربوط به سرطان‌های دستگاه گوارش است. رادمرد با اشاره به سرطان پستان که شایعترین سرطان زنان است، اظهار داشت: این سرطان در جامعه ما دیر تشخیص داده می شود، از همین رو، لازم است برنامه های غربالگری در این مورد صورت پذیرد. 

به گزارش انجمن رادیولوژی ایران، محمدعلی کریمی عضو هیأت مدیره انجمن رادیولوژی ایران در ادامه ، بیان کرد: موضوع چالش برانگیز در جامعه، غربالگری مادران باردار است، انجمن رادیولوژی حامی افزایش جوانی جمعیت است، اما مسیر علمی آن به درستی طی نشده است. کریمی گفت: با اینکه روش غربالگری قبلی نیز نیاز به اصلاح دارد و این موضوع را قبول داریم، اما خواهان شیوه درست اجرای غربالگری در قانون جوانی جمعیت هستیم.
برچسب ها: سرطان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها