به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۸:۴۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۲۹ ساعت ۱۷:۲۴
کد مطلب : ۳۴۸۲۵۷
در آستانه آغاز مرحله نهایی VNL

اولین تلفات فاجعه ایتالیا؛ شوک تلخ به ژاپن!

گروه ورزشی: میزبانی مرحله نهایی لیگ ملت‌ها ایتالیا به سوژه اعتراض و البته تمسخر والیبالی‌ها تبدیل شده است.
اولین تلفات فاجعه ایتالیا؛ شوک تلخ به ژاپن!
این روایتی باورنکردنی از میزبانی یکی از مسابقات والیبال است. آن هم نه یک تورنمنت معمولی بلکه یک رقابت در سطح اول این رشته ورزشی به نام لیگ ملت‌ها.
یکی از مهمترین مباحثی که در روزهای اخیر درباره لیگ ملت‌ها وجود داشته به میزبانی ایتالیا و مشخصاً شهر بولونیا اختصاص داشته است. انتقادات زیادی نسبت به این مسئله مطرح شده و تیم‌های حاضر در مسابقات اصلاً از شرایط موجود راضی نیستند تا جایی که حتی در روزهای گذشته فوق ستاره فرانسوی‌ها یعنی اروین انگاپت نیز با چند استوری اعتراضی واکنش خود را به این مسئله نشان داده بود.
یکی از بزرگ‌ترین ضعف ها در این میزبانی به سالن محل تمرین تیم ها مربوط بوده است. اگرچه اکنون تمرینات تیم ها به سالن اصلی مسابقات منتقل شده اما مصدومیت کاپیتان ژاپن روز دوشنبه اتفاق افتاده است. یعنی زمانی که تیم ها در همان سالن های قبلی تمرین می کردند. سالن هایی که وضعیت آنها بسیار اسف‌بار و نامطلوب گزارش شده بود و اصلا بعید نیست که این مسئله در مصدومیت ایشیکاوا نقش کلیدی را ایفا کرده باشد.


یکی از سایت های معتبر لهستانی گزارشی منتشر کرده که خواندن آن تعجب آور و شگفت انگیز است. بر این اساس سرپرست تیم ملی والیبال لهستان این گونه حضور تیم نیکولا گربیچ در بولونیا را توصیف کرده است: "ساعت ۵:٣٠ صبح بیدار شدیم و حدودا ساعت ۶ برای صبحانه رفتیم اما متاسفانه چیزی برای خوردن نداشتیم. انگار برگزار کنندگان مسابقات، والیبالیست‌ها را فراموش کرده‌اند و نمی‌دانند که آن‌ها شخصیت‌های بزرگی هستند و به تغذیه مناسب احتیاج دارند.


بعد از کلی مذاکره بالاخره به ما چای به همراه مقداری نان و میوه و ماست دادند. مشخصا این مقدار کاملا ناکافی بود، مخصوصا برای بازیکنان ما که در مسیر گدانسک به بولونیا چیزی نخورده بودند. البته هر چه زمان گذشت اوضاع تا حدودی بهتر شد. در مورد شرایط زمین تمرین اوضاع بدتر بود و وضعیت اصلا با رقابتی مثل لیگ ملت‌ها همخوانی نداشت. سالن بسیار قدیمی که انگار مدت‌ها به آن هیچ توجهی نشده است. شرایط رختکن و حمام هم بسیار بد است. بچه های ما به همین خاطر در محل تمرین حمام نکردند و برای این کار راهی هتل شدند."


این اعتراضات تنها به لهستانی ها معطوف نبوده و یکی از بهترین بازیکنان والیبال دنیا و ستاره تیم ملی فرانسه یعنی اروین انگاپت نیز در روزهای اخیر گرد و خاک زیادی به پا کرده است. اروین انگاپت، چند استوری قابل تامل را در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت. فوق ستاره والیبال فرانسه، تصاویری از محل تمرین و هتل این تیم در ایتالیا را به اشتراک گذاشت و درباره آن نوشت: "می دانیم که سلامتی ما برای شما اهمیتی ندارد اما حداقل احترام بگذارید."




انگاپت این استوری های اینستاگرامی را ادامه داد تا این که دیروز تایید کرد که تمرینات تیم ملی فرانسه به باشگاه مودنا منتقل شده است. مودنا تیم باشگاهی انگاپت است و به نظر می رسد ستاره فرانسوی از ارتباط خوب خود با این باشگاه جهت رقم خوردن این اتفاق استفاده کرده است. نکته جالب دیگر این که پس از اتفاقات رخ داده فدراسیون جهانی، تمرین تیم‌ها را به سالن اصلی مسابقات منتقل کرد تا به نظر برسد که یک لج و لجبازی در این زمینه صورت گرفته است.
 

یک کاربر ژاپنی در این باره نوشت: انگاپث اصلا آدم بدی نیست.  او فقط از طرف هم تیمی های خود و سایر تیم های ملی که تصمیم گرفته اند در مورد وضعیت خود صحبت نکنند صحبت می کند.  VNL! به ورزشکاران، محل اقامت و استراحتی که شایسته آنهاست بده!
در این بین تیم ملی والیبال ایران نیز با همین مشکلات دست و پنجه نرم کرده است. سایت رسمی فدراسیون والیبال ایران فردای رسیدن ملی‌پوشان به بولونیا نوشت: نکته عجیب و قابل تامل استقبال و میزبانی ایتالیایی‌ها در ابتدای ورود تیم ایران به این کشور و عدم تدارک شام برای اعضای کاروان تیم ایران بود. به رغم این‌که زمان ورود تیم ایران از سوی فدراسیون والیبال ایران و فدراسیون جهانی والیبال به میزبان اعلام شده بود."
 

یک واکنش دیگر به اعتراضات انگاپت: استوری‌های اینستاگرامی انگاپت را دیدم. این امکانات ضعیف برای والیبالیست‌های حرفه‌ای غم انگیز است.
همچنین این میزبانی عجیب و غریب با واکنش برخی بازیکنان تیم‌ملی ایران نیز همراه بود. به عنوان مثال پاسور تیم ملی یعنی محمدطاهر وادی در این رابطه گفت: شرایط سالن تمرین، تغذیه و … ایده‌آل نیست اما برای تمام تیم‌ها یکسان است. سعی کردیم با این شرایط کنار بیاییم. تمام تلاش‌مان را کردیم که تمرینات خوبی داشته باشیم و از نظر ذهنی آماده بازی با لهستان باشیم. جوری رفتار کردیم که شرایط میزبانی مشکلی برای ایران ایجاد نکند.
 

کاربر دیگری به نام استف در این باره نوشت: شخصا در چنین هتلی نمی خوابم بنابراین انگاپت حق دارد.
این میزبانی قطعا یک ضعف بزرگ و البته لکه‌ای سیاه برای فدراسیون جهانی والیبال و البته فدراسیون والیبال ایتالیا خواهد بود. میزبانی یکی از مهم ترین تورنمنت های والیبال دنیا که به سوژه تمسخر تبدیل شد و باید دید که در ادامه مسابقات تغییری در شرایط حاصل خواهد شد یا خیر.

یکی دیگر از کاربران درباره میزبانی ایتالیا نوشت: به نظر می رسد فضا خیلی کوچک است. اگر بودجه‌تان محدود است و نمی توانید چرا میزبانی را می‌گیرید؟
به نوعی می توان‌ گفت که انگاپت در این قضیه ارتش یک نفره بوده و با استوری‌های اینستاگرامی خود هواداران والیبال و به طور کلی ورزش را از اوضاع اسف بار ایتالیا مطلع کرده است.
برچسب ها: والیبال
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها