به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۲۹ ساعت ۱۹:۲۷
کد مطلب : ۳۴۸۲۹۳

هیچگاه پنجره دیپلماسی را نخواهیم بست

هیچگاه پنجره دیپلماسی را نخواهیم بست
گروه سیاسی: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، گفت: ایران در موضوع گفتگو‌ها از مسیر دیپلماسی و منطق مذاکره فاصله نخواهد گرفت و عزتمندانه‌ترین راه را برای توافق درست ادامه خواهد داد.
 حسین امیر عبداللهیان  اظهار داشت: طرف آمریکایی می‌گوید به دلیل مشکلات داخلی قادر نیست چیزی بیشتر از مذاکرات را بپذیرد، ولی در دولت سیزدهم تلاش می‌کنیم تا بتوانیم مزایای کامل اقتصادی و منافع کامل توافق هسته‌ای را برای ملت ایران داشته باشیم که در کنار آن باید خطوط قرمز ما کامل رعایت شده باشد.
وی تاکید کرد: ما متعهدترین طرف در این توافق بوده و هستم و از توافق خوب، قوی و پایدار تا لغو تحریم‌ها از مسیر دیپلماسی استقبال می‌کنیم و هیچگاه پنجره دیپلماسی را نخواهیم بست.
 آمریکا در مسیر مذاکرات واقع بینانه عمل کند تا توافق قابل دسترسی باشد.
امیرعبداللهیان در ادامه با قدردانی از برگزاری اولین کنفرانس منطقه‌ای وحدت اسلامی گفت: این کنفرانس در زمانی به ابتکار دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به میزبانی سنندج برگزار شد که شاهد بازگشت حجاج بیت الله‌الحرام به کشور‌های اسلامی هستیم.
وی همچنین ابتکار دیگر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در برگزاری اجلاس‌های منطقه‌ای و موضوعی در فاصله برگزاری اجلاس سالانه وحدت اسلامی در ایام ولادت با برکت پیامبر اکرم (ص) با هدف رسیدن سریعتر به وحدت امت اسلامی در این دنیای طوفان زده و پر از مشکلات را بسیار ارزشمند دانست.
وزیر امور خارجه، توطئه دیگر دشمنان را عادی سازی روابط با رژیم جعلی صهیونیستی با استفاده از اندک کشور‌های جهان عرب برشمرد و گفت: هر اقدامی در این زمینه، خیانت آشکار به آرمان‌های بزرگ مردم فلسطین و آزادی قدس از چنگال صهیونیست‌ها است.امیرعبداللهیان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بر راه حل سیاسی در موضوع فلسطین تاکید دارند و دستگاه دیپلماسی و مجلس شورای اسلامی در همین راستا راهکار واحد دموکراتیکی را برای مساله فلسطین به سازمان ملل ارائه داده و ثبت شده که آن هم برگزاری رفراندوم در بین همه مردم فلسطین از هر دینی است.
وی افزود: به همین منظور صندوقی برای تامین هزینه‌های رفراندوم با مشارکت کشور‌های موافق طرح پیش بینی شده و گام بعدی سرشماری ساکنان اصیل فلسطین در همه مناطق و اردوگاه‌ها و سراسر جهان است. برگزاری رفراندوم با مکانیزم نظارتی سازمان ملل برای روی کار آمدن منتخبینی از فلسطینبان اصیل است تا درباره آینده و سرنوشت کشورشان تصمیم بگیرند. این طرح دموکراتیک یک راه حل روشن سیاسی در مقابل مساله پیچیده‌ای است که رژیم غاصب اسراییل در پیش گرفته است و قطعا دیوار بلندی از زبان قدرت و مقاومت فلسطین در برابر ایده بلندپروازنه نیل تا فرات صهیونیست‌ها خواهد بود.
امیرعبداللهیان تاکید کرد: وعده الهی درباره مقاومت به نتیجه خواهد رسید و دولت واحد فلسطینی به پایتختی قدس شریف برای فلسطینان محقق خواهد شد.



 
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها