به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۳۰ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب : ۳۴۸۳۰۷

برنامه آمریکا برای مقابله با گرمایش زمین

برنامه آمریکا برای مقابله با گرمایش زمین
گروه بین الملل: رئیس جمهور آمریکا گفت: سلامت آمریکایی‌ها در خطر است.
جو بایدن  برنامه ۲.۳ میلیارد دلاری خود را برای مقابله با تغییرات جوی از طریق تقویت زیرساخت‌های این کشور اعلام کرد. بایدن که در ماساچوست صحبت می‌کرد از «بحرانی» خواندن وضعیت آب و هوا خودداری کرد و با این حساب از گسترش اختیارات خود در این زمینه صرف‌نظر کرده است.صحبت‌های رئیس جمهوری آمریکا در حالی انجام شده که موج گرمای بی‌سابقه و آتش‌سوزی ناشی از آن اروپا را فرا گرفته است.
ده‌ها میلیون نفر در بیش از ۱۲ ایالت آمریکا این هفته تحت شرایط اضطراری گرمای هوا روز گذرانده‌اند.رئیس جمهور آمریکا گفت تغییرات اقلیمی یک تهدید ذاتی برای کشور ما و جهان است. سلامتی شهروندان و جوامع ما در خطر است. برای همین باید دست به کار شویم.به گفته رهبر آمریکا این بودجه صرف مهار سیل، مقاوم کردن ساختمان‌ها و کمک به مردم برای پرداخت هزینه گرمایش و سرمایش آنها خواهد شد.کاخ سفید می‌گوید این پول از طرق بودجه فما، سازمان فدرال مدیریت وضعیت اضطراری فراهم می‌شود و در اختیار نیازمندان قرار خواهد گرفت.
۳۸۵ میلیون دلار از این پول صرف خریداری سیستم‌های خنک کننده در خانه‌ها و ساختمان‌های عمومی خواهد شد.
دولت در عین حال می‌خواهد با حمایت از تولیدکنندگان انرژی‌های بادی در خلیج مکزیک استانداردهای جدیدی را برای کمک به حمایت از کارگران اجرایی کند. بایدن گفت که این شرایط آب و هوایی را مانند وضعیت اضطراری در نظر خواهد گرفت اما رسما اعلام وضعیت اضطراری آب و هوایی نکرد.

 
برچسب ها: جو بایدن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها