به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۳۰ ساعت ۱۸:۲۶
کد مطلب : ۳۴۸۳۷۳

افزایش آمریکایی‌های متقاضی مهاجرت به اروپا

افزایش آمریکایی‌های متقاضی مهاجرت به اروپا
گروه بین الملل: شمار آمریکایی‌هایی که به دلیل افزایش هزینه‌های زندگی، روند صعودی قیمت خانه و تقویت دلار در برابر یورو در حال نقل مکان به اروپا هستند، روندی صعودی به خود گرفته است.
آژانس املاک ساتبیز اعلام کرد که ایتالیا، پرتغال، اسپانیا، یونان و فرانسه از محبوب‌ترین مقاصد مهاجران آمریکایی هستند. به طوری که تعداد آمریکایی‌های متقاضی مهاجرت به فرانسه و ایتالیا به بالاترین سطح خود در سه سال گذشته رسیده است.
همچنین تعداد درخواست‌های دریافتی از آمریکایی‌های علاقمند به نقل مکان به یونان در دوره زمانی آوریل تا ژوئن ۴۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال پیش افزایش یافته است.
بازنشستگان و ثروتمندان آمریکایی به طور سنتی خریداران اصلی املاک و مستغلات در اروپا بوده‌اند. اما مسکن نسبتا ارزان البته در شهرهای کوچک اروپایی و رواج دورکاری در بازار کار ایالات متحده بخشی از جوانان آمریکایی را نیز برای مهاجرت به اروپا ترغیب کرده است.این علاقمندی با بالاتر بودن نرخ تورم در آمریکا نسبت به برخی کشورهای اروپایی و نیز تقویت دلار آمریکا در مقابل یورو که در عمل قدرت خرید آمریکایی‌ها را در اروپا افزایش داده، به طور فزاینده‌ای در حال افزایش است.
البته بخشی از آمریکایی‌های مشتاق به مهاجرت به اروپا افزون بر دلایل اقتصادی، افزایش نرخ جرم و جنایت در برخی از شهرهای ایالات متحده و دنبال کردن سبک زندگی آرام‌تر و سالم‌تر در کشورهای اروپایی را نیز یکی دیگر از دلایل مهم خود برای ترک کشور خود عنوان کرده‌اند.


 
برچسب ها: اروپا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها