به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۳۰ ساعت ۱۸:۴۴
کد مطلب : ۳۴۸۳۷۷

افزایش خرید مسکن توسط روس‌ها در ترکیه

افزایش خرید مسکن توسط روس‌ها در ترکیه
گروه بین الملل: مرکز آمار ترکیه در تازه‌ترین گزارش خود از شش برابر شدن خرید مسکن توسط شهروندان روسیه در این کشور خبر داد.
در اردیبهشت‌ماه گذشته، مرکز آمار ترکیه در گزارش ماهانه خود اعلام کرده بود که اتباع روسیه در ماه آوریل سال جاری خرید خانه در این کشور را دو برابر کرده‌اند.بر اساس این گزارش تازه، روس‌ها در ماه گذشته ۱۸۸۷ واحد مسکن در ترکیه خریداری کرده‌اند که نسبت به ماه مشابه پارسال بیش از شش برابر شده است.
شهروندان روسیه در نیمه ابتدایی سال جاری میلادی، ۲۰۲۲، در مجموع ۵۸۴۹ واحد مسکن در ترکیه خریداری کرده‌اند که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته تقریبا ۳.۵ برابر شده است.
از زمان تجاوز نظامی روسیه به اوکراین، شهروندان روسی با پیشی گرفتن از ایرانی‌ها صدرنشین خرید مسکن توسط خارجی‌ها در ترکیه شده‌اند.شهروندان ایرانی در نیمه ابتدایی امسال ۴۸۸۴ واحد مسکن در ترکیه خریداری کرده که نسبت به دوره مشابه پارسال ۵۹ درصد رشد داشته است.اوکراینی‌ها نیز که تا پارسال در لیست ۲۰ خریدار عمده خارجی مسکن در ترکیه نبودند، در نیمه ابتدایی امسال با خرید ۱۱۸۶ واحد مسکن بعد از شهروندان روسیه، ایران، عراق، قزاقستان، آلمان و افغانستان در ردیف هفتم بیشترین خریدار مسکن در ترکیه قرار گرفته‌اند.
در مجموع حدود ۳۶ هزار واحد مسکن در ترکیه طی نیمسال ۲۰۲۲ به خارجی‌ها فروخته شده که نسبت به شش ماهه ابتدای پارسال ۷۲ درصد رشد را نشان می‌دهد.


 
برچسب ها: ترکیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها