به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۱۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۳۱ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب : ۳۴۸۴۹۰

آخرین‌خبر از تعطیلی‌مدارس و‌دانشگاه‌ها چیست؟

آخرین‌خبر از تعطیلی‌مدارس و‌دانشگاه‌ها چیست؟
گروه جامعه: رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: هنوز دستورالعملی برای تعطیلی دانشگاه‌ها و مدارس با توجه به افزایش شیوع کرونا ابلاغ نشده است. ابراهیم قادری گفت: در حال حاضر در ابتدای قسمت شاخه بالارونده موج هفتم کرونا هستیم و هنوز نمی دانیم که تا چه مقدار این وضعیت افزایشی ادامه پیدا خواهد کرد باید تمام تلاش خود را با رعایت شیوه نامه ها و تزریق دز یاد آور واکسن انجام دهیم تا جلوی شدت پیک هفتم بیماری کرونا گرفته شود.

به گفته وی، در خصوص تعطیلی مدارس و دانشگاه ها تا به این لحظه دستورالعملی صادر نشده است و فعلا همچین موضوعی مطرح نشده است. تعداد افرادی که واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده زیاد هستند و باید این افراد نسبت به تلقیح واکسن اقدام کنند.او افزود: به طور دقیق نمی توان پیش بینی کرد که این موج هفتم که زیرگروه امیکرون تحت عنوان BA۵ سهمگین یا خفیف تر از پیک ششم خواهد بود و در این اپیدمی به دلیل بررسی موارد مختلف و شرایط گوناگون پیش گویی کردن  در این خصوص کار درستی نیست.

سویه جدید خطرناک است؟
قادری می گوید: آینده پیک هفتم بستگی به رعایت دستورالعمل ها، میزان سطح ایمنی بدن مردم، ایمنی گریز بودن این واریانت دارد و هنوز در خصوص شدت این پیک هفتم نمی توان صحبت کرد.بررسی ها نشان می دهد که سویه جدید BM5 شدت بیماری و مرگ و میر آن مانند امیکرون است، اما باید مراقب بود زیرا وقتی قسمت عمده جامعه را درگیر می کند میزان مرگ و میر و بستری را به خاطر افزایش میزان ابتلا بالا خواهد برد.

پیک جدید ناشی از زیرگروه امیکرون ایجاد شده به دلیل این است که وقتی سطح ایمنی مردم پایین می آید شاهد گسترش مجدد بیماری کرونا در بین افراد خواهیم شد و در حال حاضر سطح ایمنی بدن مردم کم شده و از طرفی واریانت BM5 که به تازگی در کشور به گردش افتاده از سرایت پذیری بالاتری برخوردار است.برای پیشگیری از ابتلا به ویروسی با این سرایت پذیری بالا با سرعت زیادی گسترش پیدا می کند. افراد باید واکسیناسیون خودشان را تکمیل کنند.او گفت: در فضاهای سربسته و فضای باز پر ازدحام حتما باید ماسک زده شود و در شهرهای قرمز زدن ماسک مانند گذشته اجباری است و دستورالعمل ها در این مناطق هیچ فرقی نکرده است. افرادی که کوچک ترین علائم داشته باشند، باید ماسک بزنند تا دیگران و خانواده شان را مبتلا و گرفتار نکنند.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها