به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۳۱ ساعت ۱۷:۲۰
کد مطلب : ۳۴۸۵۱۰

خودروی خودران بایدو رونمایی شد

خودروی خودران بایدو رونمایی شد
گروه اقتصادی: موتور جست و جوی چینی بایدو (Baidu) خودروی خودران جدیدی را با فرمان قابل جدا شدن رونمایی کرد.به گزارش ایسنا، بایدو قصد دارد از این خودروی خودران سال میلادی آینده در سرویس روبوتاکسی خود در چین استفاده کند. هزینه به ازای هر دستگاه، به ۲۵۰ هزار ین (۳۷ هزار و ۳۱ دلار) برای مدل جدید در مقایسه با ۴۸۰ هزار یوان برای نسل قبلی، کاهش پیدا خواهد کرد.
 
رابین لی، مدیرعامل بایدو گفت: این کاهش هزینه عظیم، ما را قادر خواهد ساخت از دهها هزار خودروی خودران در سراسر چین استفاده کنیم. ما به سوی آینده ای حرکت می کنیم که استفاده از روبوتاکسی، نصف هزینه کرایه تاکسی در حال حاضر خواهد بود.خودروی جدید نیازی به دخالت انسانی ندارد و مجهز به هشت لیدار و ۱۲ دوربین است. لیدار، سیستم شناسایی مشابه رادار است که به جای امواج رادیویی، از نور لیزر پالسی استفاده می کند.
بایدو نام تولیدکننده مدل جدید را فاش نکرد.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در کنفرانسی با سرمایه گذاران در آوریل گفته بود: این شرکت قصد دارد تولید انبوه روبوتاکسی خود بدون فرمان یا پدال را در سال ۲۰۲۴ آغاز کند و پیش بینی کرده بود کرایه روبوتاکسی نصف بلیت اتوبوس خواهد بود. شرکت وایمو آلفابت هم سال میلادی گذشته یک روبوتاکسی بدون فرمان رونمایی و اعلام کرده بود خودروهای کاملا خودران خود را در سالهای آینده در آمریکا عرضه خواهد کرد. با این حال، خودروسازان و شرکتهای فناوری جهان همچنان در انتظار موافقت رگولاتورها برای استفاده از چنین خودروهایی در دنیای واقعی هستند.

نایب رئیس بایدو در کنفرانسی گفته بود: این خودروی بدون فرمانی بمحض این که مورد تایید مقامات چینی قرار گیرد، وارد جاده ها خواهد شد و توانمندی هدایت خودرو در خودروی خودران جدید بایدو، برابر با راننده ماهری است که بیش از ۲۰ سال تجربه رانندگی داشته است.بر اساس گزارش رویترز، بایدو که واحد رانندگی خودران آپولو را در سال ۲۰۱۷ تاسیس کرد، یکی از شرکتهای چینی است که تلاش می کنند به استفاده از خودروهای خودران جامه واقعیت بپوشانند.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها