به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۱:۲۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۰۱ ساعت ۰۲:۳۵
کد مطلب : ۳۴۸۵۴۰
یک مقام دفاعی در دولت آمریکا:

هر روز صدها نیروی ارتش متجاوز روسیه در اوکراین کشته می‌شوند

هر روز صدها نیروی ارتش متجاوز روسیه در اوکراین کشته می‌شوند
گروه بین‌الملل: یک مقام دفاعی در دولت آمریکا روز جمعه ۳۱ تیر گفت: به اعتقاد واشنگتن ارتش روسیه در جریان تجاوز نظامی اوکراین هر روز صدها تلفات می‌دهد و از زمان شروع تهاجم نظامی هزاران ستوان و سروان ارتش روسیه کشته شده‌اند.
این مقام که نخواست نامش در گزارش قید شود به خبرگزاری رویترز گفت علاوه بر هزاران افسر جزء، تاکنون صدها سرهنگ و تعداد زیادی از ژنرال‌های ارتش روسیه کشته شده‌اند. او افزود:«سلسله مراتب فرماندهی در ارتش روسیه آسیب شدیدی دیده و وظایف خود را به دشواری انجام می‌دهد.»
ویلیام برنز، رییس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) روز چهارشنبه ۲۹ تیر گفت٬ طبق ارزیابی نهادهای اطلاعاتی آمریکا از زمان شروع تهاجم نظامی به اوکراین حدود ۱۵ هزار پرسنل نظامی روسیه کشته و به احتمال فراوان ۴۵ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند. برنز خاطر نشان کرد که نیروهای مسلح اوکراین نیز تلفات سنگین و قابل توجهی داده‌اند.
روسیه تلفات نظامی در جنگ اوکراین را اسرار حکومتی تلقی می‌کند و به ندرت رقم تلفات کلی و یا تلفات در هر عملیات را اعلام می کند. وزارت دفاع روسیه اوایل فروردین اعلام کرد که هزار و ۳۵۱ نفر از نیروهای این کشور در اوکراین کشته شده‌اند. دولت اوکراین نیز تاکنون رقم کلی تلفات این کشور در حدود پنج ماهی که از آغاز جنگ می‌گذرد را اعلام نکرده است. ولی ماه قبل اعلام کرد که هر روز رقمی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر از پرسنل نظامی این کشور کشته می‌شوند.
مقام دفاعی آمریکا درعین حال ادعا کرد که ارتش اوکراین تاکنون بیش از صد هدف «بسیار مهم» از جمله مراکز فرماندهی، انبارهای مهمات و تاسیسات دفاع ضد هوایی ارتش روسیه را در خاک اوکراین نابود کرده است.
دولت آمریکا از زمان شروع تهاجم نظامی روسیه حداقل ۸ میلیارد دلار کمک نظامی و امنیتی در اختیار اوکراین قرار داده است که بالاترین رقم آن کمک ۲.۲ میلیارد دلاری ماه گذشته بود. چند روز پیش وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که در بسته کمک‌های تسلیحاتی جدید چهار سامانه دیگر از موشک اندازهای متحرک به اوکراین می‌دهد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها