به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۰۱ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب : ۳۴۸۵۵۹

مردم روحانیون را مقصر گرانی‌ها می‌دانند

مردم روحانیون را مقصر گرانی‌ها می‌دانند
گروه سیاسی: یك عضو جامعه روحانیت مبارز تأکید کرد که باید میان روحانیت و افراد روحانی که در مسئولیت‌های اجرایی هستند، تفکیک قائل شد و توجه داشت بسیاری از روحانیون هیچ نقش و مسئولیتی در به وجود آمدن مشکلات امروز کشور نداشته و ندارند.
حجت الاسلام  سید رضا اکرمی در گفتگو با شفقنا، درباره تأثیر تناقض شعار و عمل مسئولین بر رابطه میان روحانیت و مردم، اظهار کرد: در طول ۴۴ سالی که از پیروزی انقلاب می‌گذرد، براساس شرایط ویژه و خاصی که پیش آمده، در جامعه التهاب، اضطراب، استرس، نگرانی و حتی ناراحتی و آزردگی بین مردم و روحانیت را مشاهده کردیم و کسی منکر این مساله نیست منتها این موضوع یک ظاهر و یک باطنی دارد.
وی ادامه داد: در طول این ۴۴ سال مردم ما نسبت به اصل وقوع انقلاب و تداوم و بقای انقلاب، کمترین نگرانی و آزردگی را دارند. نسبت به اصل نظام معتقد و پایبند هستند و باورشان این است که هرگز جایگزینی بهتر برای انقلاب اسلامی وجود نخواهد داشت. ایران در طول تاریخ و از زمانی که اسلام را پذیرفته، خادم و خدمتگذار این اسلام بوده؛ کافی است در این زمینه کتاب «خدمات متقابل اسلام و ایران» استاد مطهری را مطالعه کنید و ببیند که واقعاً ایران چه خدمات سنگینی به اسلام کرده و متقابلاً اسلام چه آبرویی به ایران داده است.
وی با بیان اینکه در طول ۴۴ سال گذشته در ایران پیشرفت‌های بسیاری داشته ایم، گفت: پس از پیروزی انقلاب، در عرصه سواد آموزی و آموزش عالی، درمان، دارو، ارتباطات و صنعت و… بسیاری از عقب ماندگی‌ها جبران شد به طوری که وضعیت قابل قیاس با سال ۵۷ نیست؛ اکثریت به این پیشرفت‌ها واقف هستند و تردیدی ندارند.
اکرمی به یکی از پیشرفت‌های علمی کشور اشاره و خاطرنشان کرد: مقایسه اینکه در سال ۵۷ با جمعیت ۳۵ میلیونی چه تعداد داوطلب کنکور داشتیم و از این تعداد چند درصد زنان و دختران بودند و امروز از جمعیت ۸۵ میلیونی چه تعداد داوطلب هستند و از این تعداد ۶۰ درصد داوطلبان زنان و دختران هستند، نشانه پیشرفت و جبران عقب ماندگی در این عرصه و بسیاری از عرصه‌های دیگر است. مثال دیگر کنترل بیماری کرونا در کشور است؛ کرونا در دو سال و نیم گذشته دنیا حتی امریکا و اروپا را به زانو در آورد و در ایران این بیماری با مدیریت مناسب کنترل شد و واکسن ساخت داخل وارد بازار شد به طوری که امروز واکسن به میزان لازم ذخیره داریم و در این موضوع با هیچ مشکلی مواجه نیستیم. در این عرصه‌ها کمتر کسی انتقاد دارد و احدی نمی‌گوید که ما از سال ۵۷ تا به امروز درجا زدیم یا عقب گرد داشتیم، حتی دنیا به قدرتمندی ایران اعتراف دارد.
عضو جامعه روحانیت مبارز افزود: در حال حاضر ایران در حوزه دفاعی در منطقه قدرتمند است و لذا کوشش می‌کنند که از نظر روانی و تحریم و فشار به گونه‌ای ایران را تخریب کنند. در کنار همه پیشرفت‌هایی که در عرصه‌های مختلف داشتیم، تمام ناراحتی عمده ما اختلافاتی است که وجود دارد، این اختلاف یا در قیمت یا در خدمت و فاصله طبقاتی است؛ برخی از همه امکانات برخوردارند و در رفاه هستند و برخی کمترین امکانات را ندارند. اما باید توجه داشت که روحانیت در به وجود آمدن این معضلات و مشکلات نقشی نداشته است.
اکرمی عنوان کرد: این مملکت سه قوه مقننه، مجریه و قضاییه دارد، این مملکت نیروی مسلح دارد، باید بررسی کرد کسانی که متولی هستند، عملکردشان درست و در جهت رفع مشکلات هست یا نیست؛ عملکرد نامناسب برخی از متولیان ربطی به روحانیت ندارد.وی با تأکید بر تفسیر اشتباه از نقش و مسئولیت روحانیت در معضلات فعلی کشور، گفت: قوه قضاییه، مجریه و مقننه در دست توده مردم است و روحانیت در این میان نقش و مسئولیتی ندارد، اما متأسفانه مسایل با هم خلط شده و به همین دلیل هر کسی به یک روحانی می‌رسد، می‌گوید تقصیر توست که گرانی است و نظم نیست.
 مقصر دانستن روحانیت در به وجود آمدن وضعیت فعلی باعث شده که بیگانگان دقیقاً بر روی همین مساله مانور دهند و تبلیغات منفی علیه روحانیت کنند؛ لذا معتقدم در این برهه باید جهاد تبیین داشته باشیم و تبیین کنیم که در طول این ۴۴ سال، کشور چه خدماتی داشته و چه ظرفیت‌هایی کسب کرده است. به عنوان مثال در طول یک سال گذشته مقامات کشور‌های مختلف مانند روسیه، ترکمنستان، تاجیکستان، ازبکستان، قطر، به ایران آمدند و متقابلاً مسئولین ما به این کشور‌ها سفر کردند و نتیجه آن رونق اقتصادی، فروش نفت و… بوده است منتها کمبودها، نیاز‌ها و اختلافات به گونه‌ای است که قابل چشم پوشی نیست و پیشرفت‌ها قادر به ترمیم این معضلات و مشکلات نیستند.
وی تأکید کرد که باید با جهاد تبیین و تلاش و فداکاری مضاعف اختلافات و مشکلات را از بین برد. عضو جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به این پرسش که روحانیت برای ترمیم رابطه خود با مردم باید چه اقداماتی را انجام دهد؟ گفت: روحانیت اولاً باید کاملاً در متن مسایل امروز کشور باشد یعنی هر روحانی روزنامه بخواند و اخبار گوش بدهد و اطلاعات کسب کند. از سوی دیگر مردم هم باید مقداری در رفتارشان تجدید نظر کنند و دست از فرا فکنی بردارند. یکی از عیب‌هایی که در جامعه ما وجود دارد، فرا فکنی است یعنی حاضر نیستیم بپذیریم فرماندار، استاندار، وزیر، وکیل و مدیر کل مسئول است و او باید مراقبت کند و بدون منطق همه تقصیر‌ها را به گردن روحانیت می‌اندازیم در صورتی که وظیفه روحانیت این است که بگوید جایگاه من جایگاه نصیحت، موعظه و ارشاد است و کار دست دیگران است.
اکرمی در پایان تأکید کرد که باید میان روحانیت و افراد روحانی که در مسئولیت‌های اجرایی هستند، تفکیک قائل شد و توجه داشت بسیاری از روحانیون هیچ نقش و مسئولیتی در به وجود آمدن مشکلات امروز کشور نداشته و ندارند.

 
برچسب ها: مردم

۱۴۰۱/۰۵/۰۱ ۱۰:۱۵
...
کشاورز باید گدایی کند! (391122)
۱۴۰۱/۰۵/۰۱ ۱۰:۵۱
راستش اگه بخواهیم عامل گرانی ها رو فقط دولت بدانیم، از اول انقلاب تقریبا تمام دولت ها دست روحانیون بوده (391128)
۱۴۰۱/۰۵/۰۱ ۱۱:۴۰
مردم اشتباه می کنند خوب.
همه چیز تقصیر عمه منه. (391137)
اسد
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۵/۰۱ ۱۱:۴۸
سلام حضرت اقای اکرمی. علیرغم ارادتی که به شخصیت واقع گرایانه شما دارم سئوال این استکه مگر امثال جنابعالی که الان در حاکمیت نقشی ندارید، قبلا عضو مجالس تصمیم گیری و قانونگذاری دوره های گذشته نبوده‌اید؟ پس همه به نحوی دست اندر کار هستید. ممنون (391139)
۱۴۰۱/۰۵/۰۱ ۱۲:۰۱
مردم ............دارند جفا می کنند و زیر سایه اسلام خیانت می کنند را مقصر می دانند
دیگر این مردم آن مردم دهه شصت نیستند
....... (391143)
۱۴۰۱/۰۵/۰۱ ۱۴:۳۱
این اراجیف بدرد ... جانت میخوره پس مملکتو کی به این روز انداخته.......... (391158)
۱۴۰۱/۰۵/۰۲ ۱۰:۳۶
این پیشرفت هایی که ایشان اشاره کردند قبل از انقلاب شروع شده بود که اگر انقلاب نمی شد چندین برابر را داشتیم!!!! (391184)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها