به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۰۱ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب : ۳۴۸۵۷۵

خوردن این غذاها به خنک ماندن کمک می‌کند

خوردن این غذاها به خنک ماندن کمک می‌کند
گروه سلامت: یک کاسه بستنی سرد ممکن است راهی عالی برای خنک‌شدن در روزهای گرم تابستان به نظر برسد، اما انرژی لازم برای پردازش چربی‌های اشباع‌شده و قند این خوراکی می‌تواند در واقع دمای مرکزی بدن افراد را افزایش دهد.مایعات خیلی سرد گزینه‌های مناسبی برای خنک ماندن در گرما نیستند زیرا می‌توانند بدن را مجبور کنند تا دمای خود را افزایش دهد.در ادامه به نقل از دویچه وله، به چند مورد از بهترین غذاهایی که به خنک‌شدن در طول موج گرما کمک می‌کنند، اشاره خواهیم کرد.

* سوپ
یک کاسه سوپ گرم ممکن است به‌عنوان یک غذای زمستانی مناسب‌تر به نظر برسد؛ با این‌حال، خوردن سوپ در طول عصرهای تابستان و زمانی که دمای بیرون کاهش می‌یابد، کمک می‌کند که بدن شما خنک بماند. سوپ داغ باعث می‌شود بیشتر عرق کنید و تبخیر عرق، بدن را خنک می‌کند.

* فلفل تند
فلفل تند در هوای گرم انتخاب عالی دیگری است؛ زیرا کپسایسین موجود در این ماده غذایی سیگنالی در مورد گرم‌شدن بیش از حد بدن به مغز شما ارسال می‌کند. فلفل تند هم مانند سوپ باعث می‌شود که بیشتر عرق کنید.

* شیر نارگیل
شیر نارگیل به آبرسانی، جلوگیری از خستگی و درد عضلانی در هوای گرم کمک می‌کند.

* نعنا و اسفناج
اسفناج حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی برای کنترل فشار خون است و در نتیجه شما را خنک نگه می‌دارد. نعناع هم به‌دلیل ایجاد خنکی هر غذا یا نوشیدنی را به یک انتخاب آرامش‌بخش در تابستان تبدیل می‌کند.

* هندوانه
هندوانه سرشار از آب و همچنین حاوی اسید آمینه سیترولین است که به آرامش شما و گشاد شدن رگ‌های خونی کمک می‌کند. این امر به نوبه خود اجازه می‌دهد تا خون بهتر در بدن گردش کرده و شما را خنک کند.
برچسب ها: تغذیه سالم
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها