به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۰۱ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب : ۳۴۸۶۲۷
روس‌ها غرق در خون هستند و شستن این خون غیرممکن است

زلنسکی: آتش‌بس بدون پس گرفتن اراضی از دست اشغالگران؟ هرگز

روس‌ها مردم ما را می‌کشند، شهرها را ویران می‌کنند و می‌گویند بیایید مذاکره کنیم!
زلنسکی: آتش‌بس بدون پس گرفتن اراضی از دست اشغالگران؟ هرگز
گروه بین‌الملل: رئیس‌جمهوری اوکراین هشدار داد که برقراری آتش‌بسی که بگذارد روسیه آن اراضی اوکراینی که از زمان حمله فوریه گرفته است نزد خود حفظ کند، تنها وقوع درگیری بزرگتر را تحریک می‌کند و به مسکو فرصت می‌دهد تا برای دور بعدی درگیری مهماتش را جایگزین کرده و دوباره مسلح شود. 
 «ولودیمیر زلنسکی» در مصاحبه با روزنامه وال استریت ژورنال گفت: "جامعه باور دارد که ابتدا باید تمام اراضی آزاد شود و بعد ما می‌توانیم درباره کاری که باید انجام دهیم و اینکه چطور می‌توانیم در قرن‌های آتی زندگی کنیم، تصمیم بگیرد." زلنسکی افزود: یک نیاز بسیار ضروری، سامانه‌های دفاع هوایی است که بتواند جلوی روسیه را گرفته و نگذارد موشک‌های دوربرد بر سر شهرهای آرامی که صدها مایل دورتر از خطوط مقدم هستند، شلیک کند.
او که در ساختمان ریاست جمهوری در کی‌یف صحبت می‌کرد، همچنین با اشاره به توافقی که با روسیه به منظور گشایش صادرات غلات امضا شد، گفت: امتیازهای دیپلماتیک به مسکو باید تا حدی بازارها را تثبیت کند، اما این کارها تنها استراحت موقت و وضعیت بومرنگی در آینده ایجاد می‌کند. آنها از آتش‌بس و توقف جنگ برای ایجاد تغییر در ژئوپولیتیک خودشان یا دست کشیدن از ادعای خودشان روی جمهوری‌های سابق شوروی استفاده نخواهند کرد.
زلنسکی همچنین گفت که روسیه از آتش‌بس برای تجدید قوا و بعد از سر گرفتن حمله‌اش علیه اوکراین استفاده خواهد کرد. او افزود: روسیه استراحت خواهد کرد و بعد ظرف دو یا سه سال دیگر، دو منطقه دیگر را هم می‌گیرد و دوباره می‌گوید "درگیری را متوقف کنید" و این همینطور ادامه خواهد یافت، صد در صد. اوکراینی‌ها اعتقاد دارند که تمام اراضی باید پیش از آنکه مذاکراتی آغاز شود، آزاد شوند. مردم ما اعتقاد دارند که ما می‌توانیم این کار را انجام دهیم و اگر سریعتر این کار انجام شود، تعداد کمتری کشته می‌شوند. ما ترجیح می‌دهیم که اشغال‌زدایی به نحوی انجام شود که نظامی نباشد و جان انسان‌ها را نجات دهد. اما ما با چه کسانی طرف هستیم!؟
رئیس‌جمهوری اوکراین در واکنش به صحبت‌های پوتین که گفته بود اوکراین مقابل ایجاد توافق صلح از ماه مارس مقاومت می کند، گفت: او بدون حرف به اینجا آمد، مردم را کشت، ۱۲ میلیون تن را آواره کرد و اکنون می‌گوید که اوکراین مذاکره نمی‌خواهد. آنها فقط مردم را می‌کشند، شهرها را ویران می‌کنند، وارد آنها می‌شوند و سپس می‌گویند "بیایید مذاکره کنیم." با چه کسی می‌توانند صحبت کنند؟ با سنگ‌ها؟ آنها غرق در خون هستند و شستن این خون غیرممکن است. ما نمی‌گذاریم آنها آن را پاک کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها