به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۰۱ ساعت ۱۶:۵۱
کد مطلب : ۳۴۸۷۱۹

سال ۲۰۲۲ بدترین سال برای جنگل‌های اروپا

سال ۲۰۲۲ بدترین سال برای جنگل‌های اروپا
 گروه بین الملل: اگر روند آتش‌سوزی‌ جنگل‌ها در  اروپا  ادامه یابد، سال ۲۰۲۲ می‌تواند «بدترین سال» از زمان ثبت آتش‌سوزی جنگل‌ها در اتحادیه اروپا باشد.
 از زمان ایجاد نهاد «نظام اطلاعات آتش‌سوزی جنگل‌ها در اروپا» در سال ۲۰۰۰، بیشترین میزان آتش‌سوزی سالانه در کشورهای عضو اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۷ ثبت شد.
بر اساس این گزارش، در آن سال، نزدیک به یک میلیون هکتار برابر با ده هزار کیلومتر مربع از پوشش گیاهی کشورهای عضو اتحادیه اروپا در آتش سوخت. این سطح معادل مساحت کشوری مانند لبنان است.روند آتش‌سوزی‌ جنگل‌ها در هفته‌های اخیر به‌ویژه در غرب اروپا به دلیل موج گرمای شدید سرعت گرفته و بر اساس آمار نظام اطلاعات آتش‌سوزی جنگل‌ها در اروپا، میزان جنگل‌هایی که از ابتدای سال جاری تاکنون در اروپا سوخته، بیش از میزان کل جنگل‌هایی است که سال گذشته در اروپا سوخت.از ابتدای ژانویه تا ۱۶ ژوئیه سال جاری میلادی، در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در مجموع بیش از ۵۱۷ هزار هکتار جنگل در آتش‌سوزی‌ها از بین رفته است.این در حالی است که این رقم در مجموع سال گذشته میلادی، حدود ۴۷۰ هزار هکتار بود.
ژزو سان میگل، یکی از مسئولان نظام اطلاعات آتش‌سوزی جنگل‌ها در اروپا، گفت: «وضعیت بدتر از پیش‌بینی‌هاست.»
میزان آتش‌سوزی‌ها در سال جاری در فرانسه، اسپانیا و پرتغال بسیار بیشتر از سال گذشته است.
این مقام نهاد نظارتی اروپا تاکید کرد که پیشتر فصل گرما در اروپا از ژوئیه تا سپتامبر بود، اما «اکنون ما فصل طولانی‌تر و آتش‌سوزی‌های بسیار شدیدتری داریم.»



 
برچسب ها: اروپا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها