به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۰۱ ساعت ۱۹:۰۷
کد مطلب : ۳۴۸۷۷۱

وضعیت عجیب تغذیه مردم کره‌شمالی

وضعیت عجیب تغذیه مردم کره‌شمالی
گروه بین الملل: در کره شمالی کمبود مواد غذایی بی‌داد می‌کند و قیمت‌ها هم چنان در حال افزایش است، اما اعضای طبقه ممتاز آن کشور این فشار را احساس نمی‌کنند.
 در حالی که شهروندان کره شمالی در مواجهه با افزایش قیمت و کمبود مواد غذایی تقریبا گرسنه می‌مانند نخبگان کره شمالی یکی از گران‌ترین غذا‌های آن کشور را می‌خورند: گوشت سگ.
این روز‌ها هر نوع گوشتی در رژیم غذایی کره شمالی نادر است و قیمت گوشت سگ دو برابر گوشت خوک است. قیمت یک کاسه خورش گوشت سگ به نام «دانگوگی جانگ» می‌تواند به اندازه دو کیلوگرم برنج باشد. یکی از ساکنان «چونگ جین» در استان هامگیونگ در شمال شرقی کره شمالی به رادیو «آسیای آزاد» می‌گوید: «پس از ممنوعیت واردات در آغاز همه گیری ویروس کرونا در ژانویه ۲۰۲۰ میلادی و با توجه به این که برداشت محصول نتوانست غذای کافی برای نیاز‌های کشور را فراهم کند کمبود مواد غذایی گسترش یافته است».
این فرد که نخواسته به دلیل مسائل امنیتی نامش فاش شود افزوده است: «قیمت مواد غذایی مانند برنج، ذرت و آرد هم چنان در حال افزایش است، اما مقام‌های بلندپایه دولتی و طبقه ثروتمند مشغول جستجوی رستوران‌هایی هستند که گوشت سگ را سرو می‌کنند».گوشت سگ در رژیم غذایی معمول کره شمالی یا کره جنوبی رایج نیست، اما برخی آن را به عنوان یک غذای لذیذ تابستانی یا ظاهرا تقویت کننده و حاوی خواص دارویی قلمداد می‌کنند. تابستان امسال در حالی که شکم شهروندان عادی در کره شمالیِ ۲۵ میلیون نفری، خالی مانده محبوب‌ترین رستوران‌های سرو کننده گوشت سگ در «چونگ جین» و نقاط دیگر کره شمالی کماکان مملو از مشتریان قدرتمند ارتش و حزب حاکم هستند.
از تابستان گذشته رستوران «کیونگ سونگ دانگوگی» در یک ساختمان دو طبقه سنتی کره‌ای در میدان پوهانگ در چونگ جین فعالیت خود را آغاز کرده است.
با آغاز روز‌های تابستان افرادی که برای امتحان کردن گوشت آمده‌اند بر جمعیت مشتریان رستوران می‌افزایند. کیونگ سونگ دومین رستوران بزرگ عرضه کننده گوشت سگ در کره شمالی در کنار رستوران دانگوگی پیونگ یانگ در خیابان تونگیل در پیونگ یانگ قرار دارد. اعتقاد بر این است که «کیم جونگ ایل» رهبر پیشین کره شمالی نام آن رستوران را انتخاب کرده بود. گفته می‌شود هر بار که او به استان هامگیونگ سفر می‌کرد با خورش گوشت سگ از وی پذیرایی می‌شد و در هتلی در رستوران کیونگ سونگ که منظره‌ای زیبا دارد اقامت می‌گزید.
این منبع آگاه می‌گوید: «در کشور‌های خارجی مردم گوشت سگ نمی‌خورند، اما در کشور ما «دانگوگی جانگ» به دلیل اثر نیروبخشی که در تابستان روی بدن دارد شناخته شده است. حتی یک ضرب المثل وجود دار که می‌گوید اگر مقداری از آن غذا را روی پای خود بریزید مانند دارو برای شفای بدن‌تان عمل می‌کند».این منبع آگاه می‌افزاید: «ساکنان عادی کره شمالی حتی نمی‌توانند جرات خوردن یک کاسه دانگوگی جانگ را داشته باشند مهم نیست که چقدر برای بدن مفید است. این در حالیست که این خورش ارزان‌ترین غذا در میان غذا‌های مختلف گوشت سگ مانند استیک یا دنده‌های سرخ شده است. قیمت خورش ۱۲۰۰۰ وون (۱.۷۰ دلار امریکا) برای یک کاسه تقریبا با قیمت معادل دو کیلوگرم برنج است».
به گفته این منبع آگاه علاوه بر «کیونگ سونگ» چندین رستوران دیگر نیز در «چونگ جین» وجود دارند که گوشت سگ سرو می‌کنند.
این منبع می‌افزاید: «افرادی که در قدرت هستند مانند مقام‌های حزبی، دادستان ها، ماموران تامین اجتماعی و ماموران امنیت دولتی دوست ندارند در انظار عمومی دیده شوند بنابراین، ترجیح می‌دهند برای خوردن گوشت سگ به رستوران‌های خصوصی بروند تا رستوران‌های دولتی».یک منبع آگاه دیگر در استان «پیونگان» در شمال غربی کره شمالی می‌گوید که معتقد است دانگوگی جانگ به شفای مادر بیمارش کمک کرده است. او می‌افزاید: «همه می‌دانند که گوشت سگ برای سلامتی شما در تابستان مفید است، اما اکثر ساکنان نمی‌توانند حتی یک کاسه از آن را در سال بخورند».
این منبع می‌افزاید: «چندین رستوران در شهرستان اویجو گوشت سگ سرو می‌کنند. در تاریخ ۱۶ جولای اولین روز از سه روز گرم تابستان برای اولین بار در پنج سال گذشته به همراه مادرم که از تب رنج می‌برد و به شدت ضعیف شده بود به رستورانی رفتیم که گوشت سگ سرو می‌کرد. نخبگان زیادی از جمله مقام‌های حزب حاکم کارگران کره، ماموران وزارت امنیت دولتی و مقامات انتظامی در این رستوران حضور داشتند.
مدت زیادی طول کشید تا مادرم کاسه خورش خود را بخورد، زیرا دندان‌هایش ضعیف شده اند. بنابراین، هنگامی که مشتریان دیگر غذای خود را تمام کردند و مشتریان جدید جایگزین آنان شدند من چهره چندین مقام مشهور شهرستان اویجو را شناختم. ساکنان عادی این ناحیه عصبانی هستند، زیرا قیمت مواد غذایی بسیار بالاست و راهی برای کسب درآمد وجود ندارد.
زمانی که افراد زیادی از صاحب منصبان دارای قدرت را دیدم که برای خوردن گوشت سگ گران قیمت صف کشیده بودند احساس ناامیدی کردم آنان بدون این که نگران باشند که چگونه می‌توانند امرار معاش کنند با خیالی آسوده به رستوران آمده بودند».
گوشت سگ در رستوران‌های کره شمالی و جنوبی در دسترس است، اما تجارت گوشت سگ در کره جنوبی ممنوع می‌باشد. دادگاهی در کره جنوبی در سال ۲۰۱۸ میلادی حکمی را صادر کرد مبنی بر آن که کشتن سگ‌ها برای گوشت آن غیر قانونی است، اما قانون آن کشور به طور خاص فروش یا خوردن گوشت سگ را ممنوع نکرده است.
مرجع : سایت فرارو
برچسب ها: کره شمالی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها