به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۰۲ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب : ۳۴۸۹۱۷

با مسافران پرواز جدید "بلواوریجین" آشنا شوید

با مسافران پرواز جدید "بلواوریجین" آشنا شوید
گروه علمی: شرکت فضایی خصوصی بلواوریجین اسامی سرنشینان ششمین پرتاب فضایی گردشگری زیر مداری خود را اعلام کرده است. این شرکت هنوز تاریخ پرتاب ماموریت NS-۲۲ را اعلام نکرده است.به گزارش ایسنا، شرکت فضایی بلواوریجین(Blue Origin) از هویت شش مسافر بعدی که به فضای زیر مداری زمین پرواز خواهند کرد، رونمایی کرده است.

در میان مسافران مأموریت NS-۲۲ اولین فضانورد مصری و پرتغالی حضور دارند. زمان انجام این ماموریت به زودی اعلام خواهد شد.بلواوریجین مبلغی را که مسافران پرداخت کرده‌اند، فاش نکرده است. با این حال باید گفت که رقیب این شرکت فضایی خصوصی یعنی ویرجین گلکتیک(Virgin Galactic) صندلی‌های خود را به قیمت ۴۵۰ هزار دلار به فروش می‌رساند. در حالی که بیشتر افراد این هزینه‌ها را شخصا تقبل می‌کنند اما برخی از آنها حمایت مالی دریافت می‌کنند.به عنوان مثال در آخرین پرتاب بلواوریجین در تاریخ چهارم ژوئن/۱۴ خرداد شخصی تحت حمایت سازمان غیرانتفاعی "Space For Humanity" به معنای فضا برای بشریت به فضا رفت.
در ادامه با شش مسافر جدید ماموریت NS-۲۲ بیشتر آشنا می‌شویم.

سارا صبری Sara Sabry
به گفته بلو اوریجین، سارا صبری بنیانگذار موسسه "Deep Space Initiative" است که هدف آن افزایش دسترسی به فضا برای انجام تحقیقات فضایی است. او اولین فرد مصری خواهد بود که به فضا می‌رود.او همچنین اولین فضانورد آنالوگ مصر در سال ۲۰۲۱ بود که یک ماموریت شبیه‌سازی شده ماه را به مدت دو هفته در ایستگاه تحقیقاتی LunAres در لهستان انجام داد. فضانورد آنالوگ فردی است که نقش یک فضانورد را در یک ماموریت شبیه‌سازی شده ایفا می‌کند.  صبری مدرک لیسانس خود را در رشته مهندسی مکانیک در دانشگاه آمریکایی قاهره و کارشناسی ارشد خود را در رشته مهندسی زیست پزشکی از دانشگاه پلی‌تکنیک میلان دریافت کرد. هزینه سفر صبری توسط موسسه "فضا برای بشریت" تامین ‌می‌شود.

ماریو فریرا(Mário Ferreira)
به گزارش بلو اوریجین، ماریو فریرا اولین فردی پرتغالی خواهد بود که به فضا سفر می‌کند. فریرا یک کارآفرین، سرمایه‌گذار و رئیس گروه سرمایه‌گذاری پرتغالی پلوریس است. به گفته‌ی بلواوریجین این گروه شامل ۴۰ شرکت در بخش‌های گردشگری، رسانه، املاک، انرژی‌های تجدیدپذیر و بیمه است. فریرا تاکنون در فعالیت‌هایی همچون غواصی، دویدن در ماراتن لندن و شرکت در یک رالی خودرویی به نام داکار(Dakar) شرکت کرده است.

ونسا اوبراین(Vanessa O'Brien)
ونسا اوبراین یک کاشف بریتانیایی-آمریکایی است که تبدیل به اولین زنی خواهد شد که سه‌گانه کاوشگران را تکمیل می‌کند. او پیش از این به قله اورست صعود کرده است و عمیق‌ترین نقطه سیاره ما یعنی گودال چلنجر را کاوش کرده است. اوبراین پس از ویکتور ویسکوو که در چهارم ژوئن در ماموریت NS-۲۱ به فضا رفت، دومین فردی خواهد بود که این سه چالش را تکمیل می‌کند.

کلینت کلی سوم(Clint Kelly III)
او زمانی که در سال ۱۹۸۴ در آژانس پروژه‌های پژوهشی پیشرفتهٔ دفاعی(دارپا) حضور داشت، پروژه خودروی زمینی خودران(Autonomous Land Vehicle) را تأسیس کرد که بلو اوریجین می‌گوید تلاش‌های اولیه برای رسیدن به فناوری رانندگی خودکار بود. او همچنین برنامه‌های تحقیقاتی و فناوری در حوزه علوم کامپیوتر و رباتیک را مدیریت کرد. کِلی و همسرش از همه قاره‌ها دیدن کرده‌اند تا علاقه خود به عکاسی از حیات وحش را دنبال کنند.

استیو یانگ(Steve Young)
استیو یانگ طی سال‌های ۱۹۹۲ تا ۲۰۲۱ یک تجارت پیمانکاری مخابراتی را در فلوریدا اداره کرده است. یانگ عضو کمیته انجمن حفاظت از سواحل فضایی است.

کوبی کاتن(Coby Cotton)
کوبی کاتن یکی از بنیانگذاران کانال یوتیوب "Dude Perfect" است، که به گفته‌ی بلواوریجین با ۵۷ میلیون دنبال کننده، "پر دنبال‌کننده‌ترین کانال ورزشی" در این رسانه اجتماعی است.
برچسب ها: گردشگری فضایی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها