به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۲:۴۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۰۲ ساعت ۱۷:۲۴
کد مطلب : ۳۴۸۹۳۴

بازار کار ما برای شغل‌های آینده آماده نیست

بازار کار ما برای شغل‌های آینده آماده نیست
گروه اقتصادی: یک فعال حوزه کار با بیان اینکه برای مواجهه با مشاغل آینده به طور جدی برنامه‌ریزی نکرده‌ایم، از نظام آموزشی خواست تا با همکاری دستگاه‌های متولی در این زمینه گام بردارد چرا که بازار کار کشور هنوز برای مشاغل آینده آماده نیست.
 
به گزارش ایسنا، علی اصلانی ورود به عرصه مشاغل آینده را اجتناب ناپذیر دانست و اظهار کرد: بر اساس گزارش‌ها، در آینده نزدیک هوش مصنوعی بر تمام جهان غلبه خواهد کرد و ما چاره ای جز رفتن به سوی مشاغل نوظهور و مواجهه با این نوع مشاغل نداریم.

وی با اشاره به سنتی بودن بسیاری از مشاغل در ایران، افزود: برخلاف کشور ما که بیشتر شغل‌ها سنتی و قدمتی دیرینه دارند کشورهایی مثل چین و ژاپن بر پایه فناوری‌ها و تکنولوژی‌های نوین و دانش بنیان حرکت کرده اند لذا برای آنکه مشاغل خود را از دست ندهیم و تحصیلکردگان و سرمایه‌های انسانی ما حفظ شوند، باید چشم انداز آینده بازار کار را ترسیم کنیم.

اصلانی در پاسخ به این پرسش که آیا با ظهور مشاغل جدید مشاغل سنتی از بین می روند؟ گفت: مگر می‌شود در آینده به ساخت و ساز و مسکن، جوشکاری و تراشکاری، خوراک و پوشاک نیاز نداشته باشیم؟ تا بشر هست به این شغل ها هم نیاز است، منتها معتقدم با روی کارآمدن شغل‌های جدید، مشاغل سنتی ما نوین تر شده و به شکل اصلاح شده‌ به جامعه عرضه می‌شوند.

این فعال حوزه کار تصریح کرد: در حال حاضر زیرساختها در بازار کار برای مواجه با مشاغل آینده آماده نیست و لازم است رشته هایی همچون هوش مصنوعی و شاخه‌های آن در دفترچه‌های دانشگاه گنجانده و چشم انداز حرکت به سمت مشاغل آینده ترسیم شود.وی گفت: ما برای مشاغل آینده به طور جدی برنامه‌ریزی نکرده‌ایم و نظام آموزشی باید با همکاری دستگاههای متولی در این راستا گام بردارد.

به گفته اصلانی، دستگاههای متولی باید با هم افزایی و هماهنگی یکدیگر به ترسیم چشم انداز آینده بازار کار بپردازند ولی متاسفانه هماهنگی در دستگاهها و جزیره‌ای عمل کردن‌ها باعث شده تا برنامه‌ریزی‌ها به شکل جداگانه صورت گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها