به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۰۳ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب : ۳۴۹۰۹۲

افزایش ۲۰ درصدی تولید برنج امسال در کشور

افزایش ۲۰ درصدی تولید برنج امسال در کشور
گروه اقتصادی: مجری طرح برنج وزارت جهاد کشاورزی گفت: پیش‌بینی می‌شود تولید برنج کشور در سال جاری ۲۰ درصد افزایش یابد.به گزارش ایلنا، شایگان ادیبی مجری طرح برنج وزارت جهاد کشاورزی افزود: در سال‌های نرمال وضعیت کشت و کار برنج در کشور به گونه‌ای است که حدود دو میلیون تن برنج سفید تولید می‌شود که امسال به دلیل کاهش قیمت کود‌های شیمیایی بویژه کود‌های فسفاته و پتاسه، مصرف متوازن این کود‌ها در زراعت برنج، استقبال شالیکاران از طرح کشت قراردادی و کشت ارقام پرمحصول شاهد افزایش کشت و برداشت مکانیزه این محصول هستیم.
وی افزود: پیش‌بینی می‌شود تولید برنج امسال در شالیزار‌های کشور ۲۰ درصد افزایش یابد و از دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن در کشت اول، دوم و پرورش رتون فراتر رود.مجری طرح برنج وزارت جهاد کشاورزی گفت: مازندران به عنوان قطب اصلی تولید برنج در کشور، حدود نیمی از برنج کشور را تامین می‌کند.به گفته وی، استان مازندران امسال به تنهایی برنج سفید با تناژ یک میلیون تن را تولید و روانه بازار مصرف خواهد کرد.
برچسب ها: برنج
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها