به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۴۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۰۳ ساعت ۱۴:۲۲
کد مطلب : ۳۴۹۱۱۷

شناسایی موارد جدید ابتلا به آبله میمونی در امارات

شناسایی موارد جدید ابتلا به آبله میمونی در امارات
گروه جامعه: مقامات بهداشتی امارات متحده عربی روز گذشته (یکشنبه) ابتلای سه تن دیگر به بیماری آبله میمونی را در این کشور تایید کردند.به گزارش ایسنا، به گفته مقامات بهداشتی امارات با کشف این سه مورد جدید تاکنون در مجموع ۱۶ مورد ابتلا به آبله میمونی در این کشور شناسایی شده است.
 
وزارت بهداشت امارات در بیانیه‌ای اعلام کرد: به افراد جامعه توصیه می‌کنیم در سفر و در تجمعات اقدامات پیشگیرانه و احتیاطی این بیماری را رعایت کنند. وزارت بهداشت این کشور همچنین در بیانیه خود افزود: مقامات بهداشتی تمام اقدامات لازم در جهت کنترل شیوع این بیماری را انجام می دهند.وزارت بهداشت امارات همچنین از مردم خواست تا اطلاعات درباره این بیماری را از منابع رسمی دریافت کرده و از انتشار شایعات خودداری کنند.

اولین مورد ابتلا به آبله میمونی در امارات در تاریخ ۲۴ مه سال جاری میلادی (۲۰۲۲) شناسایی شد.بر اساس آمارهای رسمی، تاکنون حدود ۱۶ هزار نفر در بیش از ۷۰ کشور جهان به این بیماری مبتلا شده اند.سازمان جهانی بهداشت (WHO) نیز روز شنبه شیوع آبله میمونی را یک وضعیت اضطراری بهداشت جهانی اعلام کرد که بالاترین سطح هشدار برای یک بیماری است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، از ماه مه سال جاری میلادی افزایش موارد ابتلا به آبله میمونی در خارج از غرب و مرکز آفریقا، جایی که این بیماری مدت‌ها بومی بوده، گزارش شده است.علائم این بیماری به طور معمول بثورات پوستی، تب، سردرد، درد عضلانی، کمردرد و ورم غدد لنفاوی و خستگی هستند.
برچسب ها: آبله میمون
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها