کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مهدی کروبی: با حجاب اجباری مخالف هستم

3 مرداد 1401 ساعت 17:40

گروه سیاسی: فرزند حجت‌الاسلام مهدی کروبی که در حصر خانگی به‌سرمی‌برد می‌گوید که پدرش با حجاب اجباری مخالف است و تاکید داشته اجباری کردن حجاب پس از انقلاب اقدامی نادرست و سیاسی بوده است.


حسین کروبی در گفت‌وگو با سایت انصاف‌نیوز اظهارات منتسب به پدر خود درباره حجاب را که از آن تعبیر به حمایت از حجاب اجباری شده بود، رد کرد و اظهار داشت که او با اجبار مخالفت کرده است. هفته گذشته گزارش‌هایی از اظهارات مهدی کروبی در دیدار با مصطفی کواکبیان، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، منتشر شد که به‌ویژه همزمانی این گزارش‌ها با کمپین‌های مخالفت با حجاب اجباری واکنش‌‌هایی را برانگیخت. کواکبیان به نقل از آقای کروبی گفته بود که هیچ کس نباید طرفدار کشف حجاب اجباری باشد. فرزند کروبی اما می‌گوید که به تازگی در دیدار با او از درباره این مسئله پرسیده و پاسخ شنیده که «حجاب یکی از احکام ضروری اسلام است ولی مگر با زور می‌شود کلیه احکام اسلام را اجرا کرد و ما چیزی به نام تحمیل نداریم.» رئیس پیشین مجلس در ادامه اظهارات خود تاکید داشته که «من با حجاب اجباری مخالف هستم و کاری هم که چند سال بعد از انقلاب در این باره انجام شد اقدام نادرست و یک کار سیاسی بود و کار بدی هم بود که حجاب اجباری شد.»
وی در ادامه سخنان خود عنوان کرده است: «هیچ کاری را با اجبار نمی‌توان انجام داد همانطور که کار رضاخان غلط بود، این کار هم غلط است.»
در ماه‌های اخیر روند برخورد خشونت‌آمیز با زنان در ایران به بهانه اجبار به رعایت حجاب اسلامی شدت گرفته است. همزمان با افزایش فشارها در این زمینه، مخالفت‌ها با حجاب اجباری از جمله مخالفت شماری از زنان محجبه در شبکه‌های اجتماعی به این سیاست‌ها بیشتر شده است.
حسین کروبی می‌گوید که پدرش برخوردهای گشت ارشاد با زنان را «زشت و خشن» توصیف کرده و گفته است «کارهایی که الان دارد صورت می‌گیرد به‌خاطر تحت‌الشعاع قرار دادن فقر و فساد و تورم و گرانی که الان در جامعه وجود دارد.»
مهدی کروبی که به همراه میرحسین موسوی رهبری اعتراضات سال ۱۳۸۸ به نتایج انتخابات ریاست جمهوری را بر عهده داشت، از بهمن سال ۱۳۸۹ در حصر خانگی به‌سرمی‌برد. او اما در سال‌های اخیر توانسته دیدارهایی محدود با برخی فعالان سیاسی داشته باشد.
 


کد مطلب: 349153

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/349153/مهدی-کروبی-حجاب-اجباری-مخالف-هستم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir