به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۰۴ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب : ۳۴۹۲۲۶

گیاهی با خواص بی‌نظیر و مهم برای بانوان

گیاهی با خواص بی‌نظیر و مهم برای بانوان
گروه سلامت: رازیانه گیاهی است که به علت دارا بودن خواص بی‌شمار، از دیرباز تاکنون از آن در علم پزشکی استفاده می‌کردند. به علت خواص رازیانه، همه قسمت‌های این گیاه خوراکی و قابل استفاده است. در ادامه با برخی از خواص مهم آن آشنا می‌شویم:
 
یک فنجان رازیانه دارای:
۳۶۰ میلی گرم پتاسیم
۴۵ میلی‌گرم سدیم
۴۳ میلی‌گرم کلسیم
۱۰.۴ میلی‌گرم ویتامین C
۰.۶۴ میلی‌گرم آهن
۰.۰۴۱ میلی‌گرم ویتامین B-6
۱۵ میلی‌گرم منیزیم
رازیانه همچنین دارای مواد معدنی و مغذی چون فسفر، روی، مس، منگنز، فولات، بتاکاروتن، ویتامین E، ویتامین K، استروژن و … است.

خواص رازیانه برای لاغری
همانطور که احتمالا بارها شنیده‌اید، فیبر یکی از مواد مغذی‌ای است که در لاغری تاثیر به سزایی دارد. یکی دیگر از خواص رازیانه، پر فیبر بودن آن است. افزایش مصرف رازیانه در رژیم غذایی، به فرد کمک می‌کند تا برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کند. این مساله منجر به کاهش کالری دریافتی روزانه فرد می‌شود. البته قبل از آن باید بداند که هر فرد لازم است چه مقدار کالری مصرف کند تا لاغر شود.
 
خواص رازیانه برای زنان
همانطور که پیش‌تر توضیح داده شد، رازیانه دارای مواد معدنی و مغذی بسیار زیادی است. یکی از این مواد مغذی آهن است. کمبود آهن یکی از شایعترین کمبودهای مواد مغذی در جهان است که در حدود ۲ میلیارد نفر در سطح جهان به آن مبتلا هستند. همچنین علت اصلی کم خونی، فقر آهن است.از این حیث جای دادن رازیانه در برنامه غذایی زنان، به علت شایع‌تر بودن فقر آهن در آنها مهم است. برای جذب بهتر آهن رازیانه، بهتر است آن را با یک منبع ویتامین c مصرف کنید.

رازیانه و سندروم پیش از قاعدگی
مطالعات نشان داده است که مصرف رازیانه می‌تواند تا حدود زیادی از علائم سندروم پیش از قاعدگی بکاهد. به طور کلی نیز داشتن رژیم غذایی Pms به کاهش دردها و گرفتگی‌های قبل از پریود کمک شایانی می‌کند.

 عرق رازیانه برای بارداری
 بسیاری می‌پرسند که عرق رازیانه یا دمنوش آن را چطور در بارداری باید مصرف کرد؟ یا آیا مصرف رازیانه در بارداری ضرر خاصی دارد؟ به طور کلی باید گفت که تحقیقات در این زمینه هنوز به اندازه‌ای نیست که بتوان با اطمینان گفت مصرف رازیانه در بارداری مضر است. خواص رازیانه در بارداری به شرح زیر است:
خواص ضد نفخ در دوران بارداری
ضد حالت تهوع صبحگاهی
 تسهیل هضم و گوارش 
قبل از مصرف رازیانه در بارداری، حتما درباره دوز و مقدار مصرفی با پزشک زنان خود مشورت کنید.
 
خواص رازیانه در دوران شیردهی
طبق تحقیقات اخیر محققان، ثابت شده است که رازیانه دارای ماده‌ای به نام گالاکتومید است که از این ماده به عنوان افزایش‌دهنده شیر مادران نیز نام می‌برند. همچنین این گیاه دارای استروژن است که هر دوی این آنها باعث افزایش شیر مادران به صورت طبیعی می‌شود.قبل از مصرف رازیانه در دوران شیردهی، حتما درباره دوز و مقدار مصرفی با پزشک زنان یا متخصص کودکان مشورت کنید.
برچسب ها: رازیانه
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها