به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۰۴ ساعت ۱۸:۰۹
کد مطلب : ۳۴۹۳۶۹

سامسونگ به ساخت دوربین ۴۵۰ مگاپیکسلی فکر می‌کند

سامسونگ به ساخت دوربین ۴۵۰ مگاپیکسلی فکر می‌کند
گروه علمی: دوربین‌های گوشی‌های هوشمند تقریبا هر سال قوی‌تر و توانمندتر می‌شوند تا جایی که برخی از سازندگان دوربین‌های دیجیتال، تحت تأثیر دوربین‌های موبایل قرار می‌گیرند. به نظر می‌رسد تولیدکنندگان بزرگ نمی‌توانند از ابداع نوآوری‌های جدید مرتبط با دوربین‌ها دست بردارند. این نوآوری‌ها می‌تواند شامل سنسور تصویربرداری باشد یا سیلیکون اختصاصی.

در میان این شرکت‌ها، سامسونگ یکی از شرکت‌هایی است که طیف گسترده‌ای از مشخصات و قیمت‌ها را پوشش می‌دهد و همچنین برخی از بیشترین سنسور‌های دوربین شناخته‌شده را دارد. در واقع، سامسونگ ممکن است در مسیر راه‌اندازی بلندپروازانه‌ترین حسگر تصویربرداری خود یعنی یک دوربین ۴۵۰ مگاپیکسلی باشد. اتفاق به زعم کارشناسان صنعت دوربین گوشی‌های هوشمند را به سمت رقابت عجیب و غریبی خواهد برد.

حتی دوربین‌های دیجیتال امروزه به سنسور‌های ۴۸ مگاپیکسلی پایبند هستند و ثابت می‌کنند که تعداد مگاپیکسل تنها معیار کیفیت تصاویر و ویدیو‌ها نیست. امروزه دوربین‌های ۲۰۰ مگاپیکسلی را به‌عنوان جدیدترین و بهترین دوربین‌های سامسونگ و سونی شاهد هستیم.در حال حاضر، سونی با سنسور دوربین ۱ اینچی ۲۰۰ مگاپیکسلی IMX۹۸۹ از نظر عدد و رقم از بقیه تولیدکنندگان پیشتاز است. انتظار می‌رود که سامسونگ یک سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی جدید را قبل از پایان سال روانه بازار کند تا دوباره با سونی را به چالش بکشد.

در آینده‌ای نه چندان دور، سامسونگ حتی ممکن است یک سنسور ۴۵۰ مگاپیکسلی عرضه کند که با توجه به سابقه این شرکت چندان تعجب آور نیست. این شرکت به تازگی نام تجاری Hexa²pixel که برخی آن را به همین دوربین ۴۵۰ مگاپیکسلی مرتبط می‌دانند.سامسونگ قبلاً از نام تجاری Tetra²pixel خود برای اشاره به فناوری استفاده شده در دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی استفاه کرده بود. Hexa²pixel به این معنی است که می‌تواند یا ۳۲ پیکسل را در یک واحد ترکیب کند. این دقیقا همان فناوری مورد نیاز برای تولید دوربین ۴۰۰ مگاپیکسلی است.چنین سنسوری طبیعتاً هزینه بسیار بیشتری خواهد داشت و همچنین فضای بیشتری را در داخل گوشی‌ها اشغال می‌کند.
برچسب ها: سامسونگ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها