به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۴۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۰۴ ساعت ۱۸:۱۴
کد مطلب : ۳۴۹۳۷۲

اسپیس ایکس ۵۳ ماهواره استارلینک را به فضا پرتاب کرد

اسپیس ایکس ۵۳ ماهواره استارلینک را به فضا پرتاب کرد
گروه علمی: یک موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس حامل ۵۳ ماهواره استارلینک از مرکز فضایی کندی (KSC) در فلوریدا به فضا پرتاب شد. این سی و سومین پرتاب اسپیس ایکس در سال ۲۰۲۲ بود. اسپیس‌ایکس مجموعه‌ای از ماهواره‌های استارلینک را به فضا پرتاب کرد که پنجمین پرتاب این برنامه در ماه جولای در سال ۲۰۲۲ بود.همچنین شرکت اسپیس ایکس ۵۳ ماهواره اینترنتی استارلینک را با موشک فالکون ۹ پرتاب کرد که در ساعت ۹:۳۸ صبح روز گذشته از مرکز فضایی کندی (KSC) در فلوریدا بلند شد. تقریباً پس از گذشت هشت دقیقه و ۴۵ ثانیه از بلند شدن این موشک، اولین مرحله فالکون ۹ بر روی پهپاد A Shortfall of Gravitas مستقر در نزدیکی اقیانوس اطلس فرود آمد.

پرتاب استارلینک با تلاش موفقیت آمیز پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ در کالیفرنیا انجام شد. پس از انفجار موشک فالکون، ۴۶ ماهواره استارلینک در مدار قرار گرفت. همچنین اولین مرحله موشک به آرامی بر روی یک کشتی بدون سرنشین در اقیانوس آرام ۸.۵ دقیقه پس از پرتاب فرود آمد. این پرتاب دومین تلاش برای پرتاب استارلینک گروه ۳-۲ به مدار زمین بود.آخرین پرتاب استارلینک اسپیس ایکس از سواحل شرقی حدود یک هفته پیش از ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال انجام شد. سرویس اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس، تقریباً شامل ۲۹۰۰ ماهواره استارلینک است که تا امروز به فضا پرتاب شده‌اند. شرکت استارلینک در تلاش است تا به سرعت خدمات خود را تقویت کند.آمریکا دارای مجوز قانونی برای قرار دادن حداقل ۱۲هزار ماهواره استارلینک در مدار است که از یک تنظیم کننده بین المللی درخواست کرده تا پس از آن بتواند ۳۰هزار ماهواره دیگر را نصب کند.
برچسب ها: فضانوردان ناسا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها