به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۰۴ ساعت ۲۰:۴۱
کد مطلب : ۳۴۹۳۸۵

نیمی از هواپیماهای‌مسافری ایران زمین‌گیر شده‌اند

گروه اقتصادی: مدیر شرکت هواپیمایی زاگرس، امروز سه‌شنبه ۴ مرداد، اعلام کرد از مجموع ۳۳۳ هواپیمای مسافری موجود در ایران «بیش از ۵۰ درصد آن‌ها زمین‌گیر شده‌اند».
نیمی از هواپیماهای‌مسافری ایران زمین‌گیر شده‌اند
عبدالرضا موسوی، «ریشه مشکلات صنعت هوایی در ایران» را زمین‌گیر بودن بیش از نیمی از ناوگان هوایی عنوان کرد و افزود ۶۰ درصد هزینه‌های شرکت‌ها هم هزینه‌های ارزی است که به‌نسبت سال گذشته افزایش زیادی یافته است. به‌گفته موسوی، هزینه‌های ارزی صنعت هوایی از جمله شامل حق عضویت سازمان‌های بین المللی، هزینه‌های نشست و برخاست در فرودگاه‌های خارجی، خرید قطعات، روغن، گریس و حتی موکت کف و روکش صندلی است. سال گذشته نیز نائب‌رئیس هیئت مدیره انجمن شرکت‌های هواپیمایی خواستار کمک به شرکت‌های هواپیمایی برای تعمیر و عملیاتی ‌شدن هواپیما‌های زمین‌گیر شده بود. علیرضا برخور پاییز ۱۴۰۰ اعلام کرده بود که بیش از ۱۷۰ فروند از هواپیما‌های موجود «به‌دلیل نبود منابع مالی لازم و محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها برای تأمین قطعات موردنیاز غیرفعال است». برخور پیش از آن نیز گفته بود شرکت‌های هواپیمایی کشور در آستانه ورشکستگی هستند و با «تنفس مصنوعی» زنده‌اند. به‌گفته کارشناسان، ناوگان هوایی ایران برای بازسازی به حداقل چهارصد هواپیمای جدید نیاز دارد، اما وضعیت اقتصادی کشور و تحریم‌های اقتصادی ناشی از برنامه‌های هسته‌ای جلوی بازسازی و نوسازی این ناوگان را گرفته است.


 

۱۴۰۱/۰۵/۰۴ ۲۰:۵۰
پس وزیر چی میگه که هواپیما کشورهای دیگه راهم ما تعمیر می‌کنیم شما لاستیک هواپیما رانمی توانید تامین کنید الان ۵۰درصد ناوگان هوای خوابیده شده والا با این حرفه‌ای وزیر آدم شاخ درمیاره (391293)
۱۴۰۱/۰۵/۰۵ ۱۳:۴۵
تو خواب دیده (391313)
ایوب
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۵/۰۴ ۲۳:۲۸
هرچی میکشیم از این صعنت هسته ای هستش
اخه چه فایده ای داره
این همه تحریم و بدبختی واقعا ارزشو داره (391298)
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۵/۰۵ ۰۸:۵۵
نشان دادن دندان و چنگ الکی به کل دنیا اگه نه اورده هیچه هیچ (391304)
۱۴۰۱/۰۵/۰۵ ۱۶:۲۸
.... همه چی درس میشه میشیم اول خاور میانه... (391318)
۱۴۰۱/۰۵/۰۶ ۱۱:۳۴
انوقت رستم قاسمی چی میگه؟هواپیماهای مسافربری خارجی رو تعمیر میکنیم!!!!!هواپیماهای مارو تعمیرکنین بییه پیشکش (391326)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها