کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گزارش نشریه واشنگتن اگزمینر

سوء‌استفاده جنسی «طالبان» از پسران نوجوان!

4 مرداد 1401 ساعت 20:52

گروه بین‌الملل: نشریه واشنگتن اگزمینر در مقاله‌ای نوشته است که شواهد فزاینده‌ نشان می‌دهد که طالبان از پسران جوان سوء استفاده جنسی می‌کنند.


نویسنده مقاله به نقل از منابع خود گفته که فرماندهان طالبان ممکن است تا پنج پسر همراه خود داشته باشند که می‌توانند از آنها برای رقاصی یا آزار جنسی استفاده کنند. بث بیلی در این مقاله نوشته است که پس از به‌قدرت رسیدن طالبان در سال گذشته، کودکان و نوجوانان در افغانستان به طور فزاینده‌ای قربانی گرسنگی، ازدواج زیرسن، قاچاق اعضای بدن و بلایای طبیعی شده‌اند. این مقاله به نقل از یک متقاضی ویزای"ویژه مهاجرت" امریکا نوشته که طالبان پسران ده ساله را به دفترها و پسته‌های بازرسی خود می‌برند تا به عنوان محافظ و سرباز کار کنند.
بث بیلی به نقل از یک زن متقاضی ویزای مهاجرت نوشته است که تنها در ولایت‌های شمالی افغانستان، صدها پسر جوان از روی جاده، مغازه، کارگاه و حتا از خانه‌های شان ربوده شده‌اند. این متقاضی افزود:" شماری از آنها وادار می‌شوند که همراه طالبان به جنگ بروند و شمار دیگر هم مجبورند که رقصنده شوند!" او گفته است که بسیاری از خانواده‌‌ها موضوع ربوده شدن پسران شان را پنهان می‌کنند، زیرا این برای آنها شرم بزرگی به شمار می‌رود.
یک مهاجر افغان گفته است که یک فرمانده طالبان برادرزاده دوست‌اش را که تاجیک است اندکی پس از اگوست سال گذشته از یکی ولایت‌های شمالی افغانستان ربوده است. پدر این پسر گمان می‌کند پسرش که بین ۱۵ تا ۱۶ سال سن دارد برای "بچه‌بازی" استفاده می‌شود. او می‌گوید این پدر هرچند آسیب بزرگی دیده اما راهی برای آزادی پسرش ندارد. به گفته این متقاضی ویزای مهاجرت، طالبان در مهمانی‌ها پسران را مست کرده و با لباس زنانه آرایش می‌کنند و می‌رقصانند. او مدعی شده است که این پسران جوان مجبورند طالبان را از نظر جنسی اشباع کنند. در این مقاله آمده است که بسیاری‌ها در ولایت‌های شمالی افغانستان از گروه‌های قومی غیرپشتون هستند و برخی از آنها فعالانه در صف جبهه مقاومت ملی در برابر طالبان می‌جنگند.
به باور نویسنده این مطلب، طالبان ممکن است با ربودن کودکان این اقلیت‌های قومی، نسل‌کشی راه اندازند و اجازه دهند که این کودکان قربانی جنگ طالبان علیه جبهه مقاومت ملی شوند، یا هم از آن‌ها سو استفاده کنند و هنگام که به بزرگسالی رسیدند، به قتل برسانند. این نویسنده آزاد همچنین به تصویرها و ویدیوهای مختلف استناد کرده که نشاندهنده سوء استفاده طالبان از پسران خردسال است. نویسنده مقاله معتقد است که شواهد، عکس‌ها و ویدیوها نشان می‌دهد که اعضای طالبان مرتکب عمل "بچه‌بازی" شده‌اند. در رژیم قبلی طالبان بچه‌بازی مجازات مرگ را در پی داشت اما این گروه از زمانی که آگوست سال گذشته قدرت را در افغانستان به‌دست گرفت، سیاستی روشن اختیار نکرده است. بث بیلی نویسنده این مطلب گفته است که گزارش اخیر سازمان ملل از نقض حقوق بشر در افغانستان، تسلط رهبران طالبان بر زیر دستان‌شان را زیر سوال می‌برد.


کد مطلب: 349386

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/349386/سوء-استفاده-جنسی-طالبان-پسران-نوجوان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir