به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۰۵ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب : ۳۴۹۴۴۴

ناتو‌در اروپا تهدید‌است اما در همسایگی ایران نه؟

ناتو‌در اروپا تهدید‌است اما در همسایگی ایران نه؟
گروه سیاسی: احمد زیدآبادی فعال سیاسی در یادداشتی نوشت: از بین 30 عضو پیمان ناتو، جمهوری اسلامی با 28 عضو آن رابطۀ دیپلماتیک و اقتصادی دارد. جمهوری ترکیه به عنوان یکی از نخستین اعضای ناتو، همسایۀ ایران است و روابط کم و بیش گرمی بین دو کشور برقرار است.
برغم این، در ادبیات رسمی جمهوری اسلامی "ناتو" گویی هیولای بی‌شاخ و دمی است که حتی اگر در شرق اروپا عضوگیری کند، امنیت کشور ما به خطر می‌افتد!ناتو هفتاد سال است که بیخ گوش کشور ماست. چطور این همسایگی تهدید نیست، اما تحرکات ناتو در اروپای شرقی تهدیدی علیه ایران به حساب می‌آید؟ظاهراً از نظر برخی محافل در جمهوری اسلامی، نزدیک به تمام اعضای ناتو به طور منفرد، دوست ایران و یا کشورهایی بی‌خطر هستند، اما همین‌که دور هم جمع شوند به تهدیدی بزرگ تبدیل می‌شوند!
از نگاه من نقش نظامی ناتو در ساختار امنیت جهانی بدون ایراد و اشکال نیست، اما بهانه کردن این سازمان برای حمایت از تجاوز روسیه به خاک اوکراین خالی از هر نوع منطق سیاسی است.

 
برچسب ها: احمد زید آبادی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها