به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۰۵ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب : ۳۴۹۴۴۸

حذف سقف ریالی برای داروخانه‌ها

حذف سقف ریالی برای داروخانه‌ها
گروه اقتصادی: مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: ما سقف ریالی داروخانه‌ها را برداشتیم تا نسخ جدید با افزایش سهم سازمان و افزایش مابه تفاوت ارزی یا همان یارانه دارو ­مشکلی ایجاد نکند.محمد‌مهدی ناصحی افزود: کلیه نسخی که به داروخانه‌ها می‌روند می‌توانند توسط داروخانه‌ها پیچیده شود و به‌صورت الکترونیک به بیمه سلامت ارسال­ شود. ما نیز بدون­ هیچ کسوری آن نسخ را پرداخت می‌کنیم.

ناصحی گفت: پیش از این مقررات و قوانینی وجود داشت که سقفی را برای هر داروخانه قرار می‌داد. این سقف متناسب با جمعیت و مکان داروخانه تعیین می‌شد. سقف تعیین شده نیز نقش نگهدارنده و بعضا تنبیهی برای برخی داروخانه‌ها داشت.وی افزود: برای اجرای کامل طرح دارویار ما این سقف ریالی داروخانه‌ها را برداشتیم تا مردم امکان گرفتن دارو در تمام داروخانه‌ها را داشته باشند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: با اعمال نظارت‌ها تشدید شده در اجرای طرح دارویار و با گذشت چند روز ­از اجرای این طرح، ۷۰ درصد داروخانه‌ها را توسط کارشناسان سازمان بیمه سلامت، وزارت بهداشت و سازمان بازرسی نظارت کردیم.محمدمهدی ناصحی در ادامه از برداشتن سقف ریالی خدمات فیزیوتراپی نیز خبر داد.

ناضحی افزود: در این هفته حذف سقف ریالی خدمات فیزیوتراپی در مراکز و موسسات توسط سازمان بیمه سلامت اعمال می‌شود تا مردم در دریافت خدمات فیزیوتراپی مشکلی نداشته باشند.وی توضیح داد: پوشش بیمه‌ای همان پوشش مصوب شورای عالی بیمه است، اما سقف ریالی بر اساس جلسات فیزیوتراپی که تعیین می‌شود، برداشته خواهد شد تا مردم دریافت خدمات فیزیوتراپی مشکلی نداشته باشند.
برچسب ها: دارو
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها