به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۰۵ ساعت ۱۶:۵۷
کد مطلب : ۳۴۹۵۴۷

اوج گیری بحران نان در لبنان

اوج گیری بحران نان در لبنان
گروه بین الملل: از روز گذشته که آرد یارانه‌ای به نانوایی‌ها داده نمی‌شود، صف‌های طولانی در مقابل نانوایی‌ها در لبنان تشکیل شده است.
از فوریه که جنگ اوکراین و روسیه آغاز شد، نانوایی‌های لبنان که به دلیل بحران گندم در فواصل زمانی مختلف در تامین آرد با مشکل مواجه بودند، یا کرکره خود را پایین کشیده و یا تولید را متوقف کردند.پس از بحران به وجود آمده، جلسه فوق العاده پارلمان درباره خرید گندم برگزار شد. در بیانیه مکتوب پس از پایان جلسه، پارلمان این کشور با وام ۱۵۰ میلیون دلاری بانک جهانی برای خرید گندم موافقت کرد.
لبنان که هم اکنون با تبعات یک بحران فلج کننده اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند در راستای مقابله با چالش امنیت غذایی و تامین غذای کافی و مناسب برای دست کم نیمی از جمعیت ۶ میلیون نفری این کشور تلاش و مبارزه می کند.بحران‌های دامنه‌دار سیاسی و اقتصادی در لبنان سبب شده است تا ارزش پوند یا لیره، واحد پول این کشور به میزان ۹۰ درصد نسبت به دلار آمریکا سقوط کند.
بر اساس گزارش برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد، لبنان یکی از بالاترین نرخ‌های تورم مواد غذایی در سراسر جهان را به خود اختصاص داده است.

 
برچسب ها: لبنان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها