به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۰۵ ساعت ۱۷:۲۶
کد مطلب : ۳۴۹۵۵۶

مسیر صعود طلای جهانی هموار شد

مسیر صعود طلای جهانی هموار شد
گروه اقتصادی: قیمت طلا امروز چهارشنبه با کاهش اندک ارزش دلار افزایش یافت در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر تصمیم کلیدی فدرال رزرو آمریکا در مورد نرخ بهره بودند، می‌تواند چشم انداز طلا را تحت تاثیر قرار دهد.به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۷ و ۱۵ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۷۱۷ دلار و ۱۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۰۱ درصد کاهش به ۱۷۱۸ دلار و ۱۰ سنت رسید.
 
سهام وال استریت سقوط کرد و اوراق خزانه ایالات‌متحده در روز سه‌شنبه، یک روز قبل از افزایش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو افزایش یافت زیرا سرمایه‌گذاران با نگرانی‌های اقتصادی فزاینده و نشانه‌هایی از بحران عرضه گاز در اروپا دست به گریبان بودند.انتظار می رود بانک مرکزی ایالات‌متحده در پایان نشست سیاست خود در روز چهارشنبه، نرخ بهره را ۷۵ واحد دیگر افزایش دهد. نرخ بهره بالاتر و بازده اوراق، هزینه فرصت نگهداری شمش‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد.

دلار پس از افزایش شدید در روز سه شنبه اندکی کاهش یافت. دلار ضعیف‌تر به جذابیت طلا در میان خریدارانی که ارزهای دیگر دارند کمک می‌کند.اعتماد مصرف‌کننده ایالات‌متحده در جولای در بحبوحه نگرانی‌های مداوم در مورد افزایش تورم و نرخ‌های بالاتر که می‌تواند هزینه‌ها را کاهش دهد، به پایین‌ترین حد در یک تا یک و نیم سال اخیر سقوط کرد که نشان‌دهنده کاهش رشد اقتصادی در آغاز سه ماهه سوم است.

بر اساس نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان، اقتصاد جهانی در چنگال رکود جدی است، به طوری که برخی از اقتصادهای کلیدی در معرض خطر بالای رکود هستند و تنها کاهش معنی‌داری در تورم در سال آینده وجود دارد.
در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۴ درصد افزایش به ۱۸.۶۸ دلار رسید، پلاتین ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۸۷۶.۲۲ دلار رسید و پالادیوم با ۰.۴ درصد افزایش به ۲۰۱۷ دلار و ۵۶ سنت رسید.
برچسب ها: قیمت طلا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها