به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۰۶ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب : ۳۴۹۵۹۹

كشف بزرگترین الماس صورتی جهان

كشف بزرگترین الماس صورتی جهان
گروه گوناگون: معدنچیان در شمال شرقی آنگولا یک الماس صورتی را کشف کردند که گمان می‌رود بزرگترین الماس دیده شده در ۳۰۰ سال گذشته باشد.
 الماس صورتی ۱۷۰ قیراطی در معدن لولو در شمال شرقی آنگولا کشف شد و یکی از بزرگترین الماس‌های صورتی است که تا به حال پیدا شده است.شرکت الماس لوکاپا در بیانیه‌ای خطاب به سرمایه گذاران اعلام کرد که یک الماس صورتی ۱۷۰ قیراطی به نام رز لولو در معدن لولو در شمال شرق کشور غنی از الماس کشف شده و یکی از بزرگترین الماس‌های صورتی است که تا کنون یافت شده است.دیامانتینو آزودو، وزیر منابع معدنی آنگولا گفت: این رکورد همچنان آنگولا را به عنوان یک بازیکن مهم در صحنه جهانی به نمایش می‌گذارد.
این الماس در مناقصه بین المللی و احتمالاً با قیمتی خیره کننده فروخته خواهد شد.
اگرچه برای پی بردن به ارزش واقعی رز لولو باید بریده و صیقل داده شود، اما در فرآیندی که می‌تواند شاهد کاهش ۵۰ درصدی وزن یک سنگ باشد، الماس‌های صورتی مشابه به قیمت‌های رکوردشکنی فروخته شده اند.
یک الماس به نام ستاره صورتی با وزن ۵۹.۶ قیراط در حراجی هنگ کنگ در سال ۲۰۱۷ به قیمت ۷۱.۲ میلیون دلار فروخته شد. این الماس گران‌ترین الماسی است که تا کنون فروخته شده است.


 
برچسب ها: الماس
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها